کردستان یکی از مستعد‌ترین استان‌های کشور در عرصه ورزش است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از با‌استعدادترین استان‌های کشور در عرصه ورزش است، گفت: باید با سازوکار‌های دقیق زمینه حضور ورزشکاران کردستانی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی فراهم نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

کردستان یکی از مستعد‌ترین استان‌های کشور در عرصه ورزش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از با‌استعدادترین استان‌های کشور در عرصه ورزش است، گفت: باید با سازوکار‌های دقیق زمینه حضور ورزشکاران کردستانی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی فراهم نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی در آئین تجلیل از “برترین‌های ورزش کردستان در سال ۱۴۰۲ از نگاه مردم” که در سالن جلسات کانون فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت:استان کردستان یکی از پر استعداد‌ترین استان‌های کشور در حوزه ورزشی است، امروز با خودمان عهد کنیم که مانع شکل‌گیری هیچ استعداد ورزشی نشویم.
وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان ورزشکار در روند بروکراسی اداری و سخت‌گیری فعلیت پیدا نمی‌کنند، گفت: باید با تسهیلگری و حمایت، محرک شکل‌گیری قهرمانان ورزشی و نقش‌آفرینی آنان در عرصه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باشیم تا بتوانیم هویت کردستانی که یک هویت تمدنی است را بهتر به نمایش بگذاریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، تصریح کرد: این مراسم فرصتی مغتنم برای انعکاس نگاه مردم نسبت به ورزشکاران استان است و از یک جهت انتخاب مردم می‌تواند بر انتخاب متخصصین این حوزه ارجح‌تر باشد چرا که وجدان عمومی جامعه با یک تخصص برای یک انتخاب صحیح همراه است.
رمضانی با بیان اینکه قطعا مٶلفه‌هایی برای انتخاب صحیح به مردم کمک می‌کند، گفت: یکی از مولفه‌های این انتخاب، محبوبیت و میزان نفوذ ورزشکاران در جامعه است که این مولفه بسیار مهم است چرا که نباید یک ورزشکار در یک کنج عزلت تعریف شود.
وی گفت:الگو زمانی می‌تواند تشخص پیدا کند که بتواند صنوف و اقشار جامعه را نسبت به عمل خوبی که انجام می‌دهد متحول و ترغیب کند که خوشبختانه بسیاری از ورزشکاران ما با افتخارآفرینی در عرصه ملی و بین‌المللی به الگویی برای جامعه تبدیل شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: باید سازکار‌‌ها دقیق‌تر و جلسات تخصصی‌ زمینه حضور ورزشکارانی کردستانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را فراهم نمود تا بتوانند تمدن کردستان را نمایش بگذارند.
رمضانی از مشارکت ۱۵ هزار نفر در این جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت:امیدواریم سال آینده این مراسم با حضور گسترده ورزشکاران و اقشار مختلف مردم برگزار شود و از محل چنین مراسماتی نتایجی که برای ورزش استان مفید باشد، حاصل شود.
براساس این گزارش، نظرسنجی برترین‌های ورزش کردستان در سال ۱۴۰۲ از نظر مردم در ۷ بخش برترین ورزشکار زن و مرد، برترین مربی زن و مرد، برترین داور مرد، برترین توانیاب و پدیده ورزش کردستان برای اولین بار توسط نشریه ورزشی “به‌هیز” در استان انجام شد که در مجموع بیش از ۱۵ هزار رٱی صحیح ارسال شد.