زندگی دوباره محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در بیجار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی اظهار داشت: یک محکوم به قصاص در بیجار، پس از ۷ سال حضور در زندان، با گذشت اولیای‌دم، از مجازات قصاص رهایی یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: بلافاصله […]

زندگی دوباره محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در بیجار

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی اظهار داشت: یک محکوم به قصاص در بیجار، پس از ۷ سال حضور در زندان، با گذشت اولیای‌دم، از مجازات قصاص رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع قتل با ورود ضابطین قضایی ، قاتل و عاملین نزاع دسته جمعی دستگیر و مراحل تحقیقات و رسیدگی قضایی آغاز شد و پس از یکسال حکم قطعی متهم، مبنی بر حبس و قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان صادر و متعاقب آن در شعبه دیوان عالی کشور ابرام می‌شود.
وی افزود: پس از گذشت هفت سال از وقوع آن حادثه تلخ ، اولیای دم در جلسه ای که با حضور رییس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از معتمدین محلی شهرستان بیجار برگزار شد،اولیای دم نسبت به متهم به قتل عمد اعلام گذشت نمودند.
رئیس کل دادگستری استان از تلاش های شبانه روزی ریش سفیدان ، معتمدین و صلح یارانی که زمینه صلح و سازش این پرونده را فراهم کردند ، تقدیر و بر لزوم گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه تاکید کرد.