مدیراجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره برگزاری جشنواره سی و ششم کودک و نوجوان در شرایط حساسی که کشور در آن قرار دارد، گفت: با وقایع اخیر که اتفاق افتاد و با توجه به فضایی که ایجاد شده بود، بنا شد که تصمیم‌های جدی بگیریم، اما با فرمایشات مقام معظم رهبری درباره […]

مدیراجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره برگزاری جشنواره سی و ششم کودک و نوجوان در شرایط حساسی که کشور در آن قرار دارد، گفت: با وقایع اخیر که اتفاق افتاد و با توجه به فضایی که ایجاد شده بود، بنا شد که تصمیم‌های جدی بگیریم، اما با فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقاومت و محتوای خطبه‌های نماز جمعه ایشان، مشخص شد که فضای جشنواره باید حماسی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، میثم بکتاشیان، افزود: درست است که ما همه در دلمان غم و اندوه داریم، اما غم و اندوه ما همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، از جنس حسینی و با شور و زندگی است، بنابراین تصمیم گرفته شد که به همه جهانیان بگوییم ما جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را در فضای بسیار آرام و امن کشور برگزار می‌کنیم و از هیچ‌چیز هراسی نداریم.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: برای نمونه، در افتتاحیه، چهار هزار نفر از داوران، خانواده‌ها و خبرنگاران کودکان و نوجوانان در آئین معنوی شرکت کردند و بازخوردهای خوبی دریافت کردیم. این نشان‌دهنده اهمیت جایگاه کودک و نوجوان برای نظام است و ما گرد هم آمدیم تا بستر مناسبی را فراهم کنیم که نسل آینده کشورمان بتواند فضای رشد و تعالی را طی کند.

بکتاشیان با اشاره به بخش ویژه غزه در جشنواره سی وششم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در این بخش نزدیک به ۸ فیلم در حوزه غزه و مقاومت اکران می‌شود، همچنین موضوع همبستگی با کودکان غزه، بیروت و فلسطین را داریم، چرا که نوجوانان و کودکان این جشنواره ادای دینی نسبت به کودکانی دارند که در غزه و فلسطین تحت حملات ناجوانمردانه قرار می‌گیرند. امیدواریم پیام ما این باشد که روزی را جشن بگیریم که همه کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور داشته باشند و دیگر نامی از این رژیم در صفحه گیتی نباشد، تا همه در فضایی مفرح و شادی‌آفرین باشند.

وی با اشاره به تحقق عدالت فرهنگی در این جشنواره توضیح داد: ما کمیته‌ای به نام کمیته برنامه‌های محله‌محور منطقه‌ای داریم که در آن نزدیک به ۳۷۰ عنوان برنامه در ۲۲۰ محله اصفهان در حال برگزاری است؛ همه این‌ها به دنبال شکل‌گیری اتفاقات خوب برای وسعت شهر است، از سوی دیگر، در سینماها صبح‌ها میزبان ۲۰۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان مدارس اصفهان هستیم و در شهر رویاها نیز روزانه میزبان ۱۲۰۰ نفررا میزبانی می کنیم .که به‌ صورت رایگان از بازی‌ها استفاده می‌کنند و این برنامه ها بازخوردهای مثبتی داشته است.

مدیر اجرایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برخی از نوجوانان و کودکان که فضایی برای تفریح آن‌ها فراهم نبود، از فضاهای تفریحی جشنواره استفاده می کنند همه این تلاش‌ها با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار صورت گرفته است تا شاهد یک جشنواره پویا و حماسی باشیم.