خانه تئاتر سنندج افتتاح شد / هتل “بوتیک دیاکو” به بهره‌برداری رسید خانه تئاتر” و “هتل بوتیک دیاکو” در سنندج با حضور استاندار کردستان و جمعی از مردم و مسئولین افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه  در آیین افتتاح خانه تئاتر در […]

خانه تئاتر سنندج افتتاح شد / هتل “بوتیک دیاکو” به بهره‌برداری رسید

خانه تئاتر” و “هتل بوتیک دیاکو” در سنندج با حضور استاندار کردستان و جمعی از مردم و مسئولین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه  در آیین افتتاح خانه تئاتر در سنندج اظهار کرد: بدون شک اینگونه مکان‌ها سبب بالندگی هنر تئاتر و بروز استعدادهای نسل جوان خواهد شد.
وی با اشاره به اثربخشی تئاتر و تاثیر آن در روحیه جوانان افزود: احداث این مکان فرهنگی فرصت و موقعیتی مناسب برای تقویت حس اعتماد به نفس کودک و نوجوان و فضایی موثر برای پرورش شخصیت اجتماعی دانش آموزان است.
استاندار کردستان از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبارات فرمانداری و پنج میلیارد ریال از اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، به خانه تئاتر سنندج خبر داد.
زارعی‌کوشا با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت در استان، تصریح کرد: مجموعه ملک تجار در قالب ماده ۲۷ جهت احداث خانه تئاتر واگذار  و خوشبختانه امروز افتتاح شد که امیدواریم مجموعه این پروژه‌ها موجب خدمت وبرکت برای مردم شریف سنندج شود.
گفتتی است؛ خانه تئاتر سنندج که قبلا مکانی مخروبه بود امروز در ۹۸۰ مترمربع مرمت و بازسازی شد و یکی از بی‌نظیرترین خانه های تئاتر در کشور در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان ایجاد شده است.
خانه تئاتر سنندج در عمارت ملک التجار در دوران حکومت قاجاریه ، در  زمینی به مساحت ۹۶۱ مترمربع  ۷۹۰ متر مربع زیربنا ، شامل بخش اندرونی، مجموعه سردر وهشتی  ( تخریب شده) میانسرا، تالار وایوان ، حوض خانه هفت دری و اتاق‌های جانبی در دو طبقه احداث شده و در سال ۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
از طریق کارگروه واگذاری ماده ۲۷ استان به سرمایه گذار واجد شرایط جناب دکتر قطب الدین صادقی جهت ایجاد خانه تئاتر استان واگذار گردید.
در ادامه تداوم افتتاح طرح‌های هفته دولت، هتل بوتیک دیاکو با حضور استاندار افتتاح شد.
این هتل در مساحت ۵۱۲ متر مربع با فضاسازی معماری شامل پنج دری- سه دری- دو دری و تزئینات اورسی و گچبری در محله قطارچیان احداث شده است.
پس از دریافت مجوزهای مربوطه و تعیین کاربری از وزارت میراث فرهنگی از طریق کارگروه واگذاری ماده ۲۷ استان به سرمایه گذار واجد شرایط به مدت ۱۷ سال با دوره مرمت ۱۸ ماهه واگذار شد.
بر آورده اولیه عملیات مرمتی ۱۸ میلیارد ریال بود که تاکنون برای آن ۸۳ میلیارد ریال با آورده ۴۰ میلیارد ریالی سرمایه گذار و تسهیلات دریافتی به میزان ۵۴ میلیارد ریال از صندوق تعاون استان آماده بهره برداری شده است.