باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲۵ زن فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲۵ زن فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده‌اند. به گزارش عرب ۴۸، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که هم‌اکنون […]

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲۵ زن فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲۵ زن فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

به گزارش عرب ۴۸، باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که هم‌اکنون ۳۲ زن در زندان‌های اسرائیل هستند که باسابقه‌ترین آنها «میسون موسی» از بیت لحم است که از سال ۲۰۱۵ بازداشت و به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ بیش از ۱۷ هزار زن فلسطینی را بازداشت کرده‌اند و اولین اسیر « فاطمه برناوی» از قدس بود که به حبس ابد محکوم شد؛اما در سال ۱۹۷۷ آزاد شد.هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اخیرا اعلام کرد که هم اکنون حدود ۴۷۰۰ فلسطینی از جمله ۳۰ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند.

بیشتر بازداشت‌ها در میان زنان فلسطینی در سال جاری مربوط به استان قدس بوده است.
در میان این ۳۰ اسیر، شروق دویات و شاتیلا ابو عیاد هر کدام به ۱۶ سال زندان و عائشه افغانی و میسون الجبالی نیز هر کدام به ۱۵ سال اسارت محکوم شدند.
شش نفر از بانوان اسیر فلسطینی هم مجروح هستند که وضعیت اسراء جعابیص از همه خطرناک‌تر است.

اسرای فلسطینی زن در معرض انواع آزار و شکنجه توسط مقامات صهیونیستی قرار دارند.