راه‌اندازی و بهره‌برداری دستگاه نوار عصب و عضله در بیمارستان کوثر سنندج دستگاه ثبت نوار عصب و عضله در مرکز پزشکی، درمانی و آموزشی کوثر سنندج راه اندازی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر بهرام کندایی مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه با اعلام این خبر گفت: […]

راه‌اندازی و بهره‌برداری دستگاه نوار عصب و عضله در بیمارستان کوثر سنندج

دستگاه ثبت نوار عصب و عضله در مرکز پزشکی، درمانی و آموزشی کوثر سنندج راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر بهرام کندایی مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این دستگاه به همت موسسه خیریه نیک گامان جمشید به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده، افزود: دستگاه نوار عصب و عضله،
الکترومایوگرافی یا EMG در بررسی ناراحتی‌های حسی، حرکتی و تشخیص مشکلات عصبی، عضلانی و مواردی از جمله فشار دیسک گردن و کمر، بررسی وجود صدمه به عصب پس از ضربات از جمله تصادفات کاربرد دارد.
مونا احمدی مدیر گروه نورولوژی دانشگاه نیز در این باره افزود:این دستگاه به صورت ۲ کاناله قابل ارائه می‌باشد و دارای قابلیت شخصی سازی پرتوکل متناسب با خواسته پزشک یا مرکز که شامل تعریف اسم عصب، عضله مورد نظر، استفاده از سرور MySQL  جهت صحت مدیریت اطلاعات و خطای اندازه گیری کمتر از پنج درصد می‌باشد.
وی در ادامه گفت:این دستگاه امکان تشخیص اختلالات عصب و عضله را برای متخصصان مغز و اعصاب، پزشکان طب فیزیکی و توان‌بخشی فراهم می نماید.