به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بانک مرکزی در پاسخ به گزارش روزنامه «اعتماد» با عنوان «سقوط ۲۲ درصدی ارزش ریال در ۹۰ روز/ قیمت دلار می‌تازد»، در جوابیه‌ای اعلام‌کرد: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات که با واقعیت‌های اقتصادی کشور به ‌طور خاص عوامل بنیادین اقتصادی کشور نظیر تحولات مثبت […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بانک مرکزی در پاسخ به گزارش روزنامه «اعتماد» با عنوان «سقوط ۲۲ درصدی ارزش ریال در ۹۰ روز/ قیمت دلار می‌تازد»، در جوابیه‌ای اعلام‌کرد: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات که با واقعیت‌های اقتصادی کشور به ‌طور خاص عوامل بنیادین اقتصادی کشور نظیر تحولات مثبت بخش خارجی اقتصاد همخوانی ندارد، با نوساناتی مواجه شد.

عمده این نوسانات در بازارهایی ملاحظه می‌شود که سهم اندکی در تامین ارز نیازهای وارداتی کشور دارند. انتظار می‌رود نوسانات مذکور به واسطه بالا بودن جریان‌های عرضه ارز در اقتصاد به شرایط متعادل بازگردد. درباره انتشار اوراق ارزی نیز لازم به ذکر است که عملکرد فروش اوراق ارزی سازگار با اهداف ترسیم شده در این خصوص تحقق یافته است.