مسئول قرارگاه پزشکی واسط یا کوت با بیان اینکه ۴۸پایگاه درمانی و امدادی در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کردند اظهار داشت: بیش از سه میلیون و ۴۴۶هزار خدمت درمانی به همت پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران ایرانی انجام شد. مجید امینی درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

مسئول قرارگاه پزشکی واسط یا کوت با بیان اینکه ۴۸پایگاه درمانی و امدادی در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌کردند اظهار داشت: بیش از سه میلیون و ۴۴۶هزار خدمت درمانی به همت پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران ایرانی انجام شد.

مجید امینی درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با بیان اینکه در مراسم راهپیمایی اربعین در خاک عراق چند قرارگاه برای تیم پزشکی ایرانی تعریف شد، قرارگاه واسط،نجف،طریق القدس،سامرا وکاظمین و کربلا را از ازجمله این قرارگاه ها برشمرد.

وی در توصیف قرارگاه طریق القدس گفت: در این قرارگاه از نجف تا کربلا پایگاه های متعددی در مسیر عمود ها وجود دارد که همکاران و دوستان ما به ارائه خدمت می پرداختند.

امینی تصریح کرد: بنده مسئول قرارگاه واسط یا قرارگاه کوت هستم که در آن ۶پایگاه داشتیم که از مرز مهران که وارد خاک عراق می شویم اولین منطقه«زرباتیه» است که در آن دو پایگاه داشتیم و پس از آن به شهر «بدره» می رسیم که در آن مجتمع درمانی حضرت امام خمینی(ره) است و این پایگاه توسط ستاد عتبات عالیات ساخته شده و همه ساله در اختیار ما قرار می گیرد.
وی ادامه داد: پایگاه های خاصی در آنجا داریم که تحت عنوان پایگاه درمانی امام خمینی در شهر بدوه فعالیت داریم.

مسئول قرارگاه واسط اضافه کرد: علاوه بر اینکه این پایگاه، پایگاهی امدادی و درمانی است، محلی لجستیک برای استراحت همکاران در پایگاه های دیگر هم هست.

امینی پایگاه بعد از پایگاه بدوه را سه راهی کوت بیان کرد و گفت: شهر کوت مرکز استان واسط است که به دلیل کثرت حضور زائران ایرانی و عراقی در آن دو پایگاه درمانی و امدادی داشتیم و پس از آن نزدیک به صد کیلومتر بعد از شهر نعمانیه پایگاه شوملی قرار دارد که در آن نیز یک پایگاه درمانی و یک پایگاه امدادی داشتیم و سپس در شهر دیوانیه نیر پایگاه امدادی وجود داشت.

وی تاکید کرد: تعداد تصادفات و حوادث نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در این محور با مسیر۳۰۳کیلومتری متاسفانه نزدیک به ۱۲فوتی وجود داشت و تعداد مصدومین بالغ بر صد نفر بود.

امینی با بیان اینکه در این مدت در این قرارگاه نزدیک به ۶۱هزار خدمت درمانی به همت وی و ۱۲۸نفر از عزیزان پرستار و پزشک و پیراپزشک که در این مرکز با او همکاری داشتند و در خدمت زائران اباعبدالله الحسین ع بودند انجام شده اظهار کرد: بیش از سه میلیون و۴۴۶هزار خدمت در طول این مدت مراسم راهپیمایی عراق در این چند پایگاه و ۴۸پایگاه دیگر برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده است.
خبرنگار:الهام خانى