آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در دیدار با همتایان خود از جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر لزوم جلوگیری از درگیری بیشتر و بازگشت به فرایند صلح تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از نخستین مذاکرات مستقیم بلینکن با جیهون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان […]

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در دیدار با همتایان خود از جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر لزوم جلوگیری از درگیری بیشتر و بازگشت به فرایند صلح تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از نخستین مذاکرات مستقیم بلینکن با جیهون بایرام‌اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در نیویورک پس از درگیری‌های مرزی اخیر بین دو طرف خبر داد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در دیدار با میرزویان و بایراموف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، بر لزوم جلوگیری از درگیری بیشتر و بازگشت به روند صلح تاکید کرد.
پرایس افزود که آنها در مورد گام‌های بعدی گفتگو کردند و وزیر خارجه آمریکا طرفین را به دیدار دوباره پیش از پایان این ماه ترغیب کرد.
بلینکن پیش از دیدار با وزرای خارجه دو کشور، گفته بود که واشنگتن با این حقیقت که درگیری متوقف شده و هیچ اقدام نظامی دیگری در چند روز گذشته وجود نداشته، دلگرم شده است.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته با آتش بس توافق کردند و به جنگ دو روزه که بیش از ۱۷۰ کشته بر جای گذاشت، خاتمه دادند.
درگیری نظامی ایروان و باکو از ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) مرگبارترین درگیری بین دو طرف از زمان جنگ ۶ ماهه در سال ۲۰۲۰ بود که طی آن هزاران نفر کشته شدند.