کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای روز یکشنبه در شهر هیروشیما در ژاپن آغاز بکار کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچی کی ژاپن، در این کنفرانس که توسط کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن آغاز بکار کرد، شماری از مقامات کشورهای مختلف حضور دارند. قرار است در این کنفرانس دو […]

کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای روز یکشنبه در شهر هیروشیما در ژاپن آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچی کی ژاپن، در این کنفرانس که توسط کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن آغاز بکار کرد، شماری از مقامات کشورهای مختلف حضور دارند.

قرار است در این کنفرانس دو روزه موضوعات مربوط به راههای امحاء تسلیحات هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

فومیو در پیامی که در این کنفرانس قرائت شد، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در این کنفرانس گامی مهم برای تقویت حرکت بین المللی به سوی جهانی عاری از سلاح های هسته ای باشد.

باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در پیامی ویدئویی گفت: در سالهای اخیر موانع ناامیدکننده ای در کاهش تهدیدات مربوط به سلاح های هسته ای وجود داشته است.

اوباما تصریح کرد: ما یاد گرفته ایم حتی پیشرفت های ناچیز نیازمند تلاش های فوق العاده هستند. اما ما همچنین یاد گرفته ایم که این تلاش ارزشش را دارد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در پیامی ویدئویی به این کنفرانس گفت: هیروشیما نماد زنده تراژدی سلاح های هسته ای و امید به صلح است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین از مردم خواست تا به درخواست های بازماندگان بمب اتمی برای پایان دادن به تهدیدات هسته ای توجه کنند.

متخصصان از کشورهای ژاپن، آمریکا، روسیه در این کنفرانس دو روزه سخنرانی خواهند کرد.