واکسن مننژیت زائران حج درهفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود/ آغاز عملیات حج تمتع از سوم خرداد ماه طاهر درودی گفت: واکسن مننژیت زائران حج در هفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

واکسن مننژیت زائران حج درهفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود/ آغاز عملیات حج تمتع از سوم خرداد ماه

طاهر درودی گفت: واکسن مننژیت زائران حج در هفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در برنامه مثبت سلامت سیما گفت: با توجه به برنامه‌های پیش بینی شده و اعلام سازمان حج و زیارت اولین گروه زائران حج تمتع، سوم خردادماه وارد مدینه منوره خواهند شد و این عملیات تا روز دوم محرم الحرام، ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: در سال ۱۴۰۲ با توجه به تاکید نماینده، ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.

درودی اظهارکرد: امسال به نسبت سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از زائران در سنین بالای ۸۰ هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: محدودیت سنی برای زائران در نظر گرفته نشده است، اما افرادی که دچار بیماری‌های بدخیم هستند و مبتلا به بیماری‌های غیر قابل کنترل هستند نمی‌توانند در عملیات حج امسال حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به کشور عربستان، تزریق واکسن مننژیت است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسن مننژیت تولید سال، وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرارخواهد گرفت.