اقدامات اجرایی جهت کنترل بیماری آبله میمونی به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کمیته درونبخشی ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی در کنترل بیماری آبله میمونی با حضور مسئولین واحدهای ستادی در محل سالن اجتماعات این مرکزبرگزار گردید. دکتر محمد شاه ویسی در بیان خبر اظهار داشت : این نشست با هدف آمادگی […]

اقدامات اجرایی جهت کنترل بیماری آبله میمونی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کمیته درونبخشی ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی در کنترل بیماری آبله میمونی با حضور مسئولین واحدهای ستادی در محل سالن اجتماعات این مرکزبرگزار گردید.

دکتر محمد شاه ویسی در بیان خبر اظهار داشت : این نشست با هدف آمادگی ومقابله در راستای ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی و مراحل اجرای برنامه در فازهای آمادگی ،پاسخ اولیه ،بحران و بازتوانی برگزارشده در این زمینه توضیحات لازم توسط کارشناس مسئول آموزش بهداشت این مرکز به حاضرین ارایه گردید

در ادامه این نشست آرزو بهمنی کارشناس مسئول واحد ارتباطات وآموزش بهداشت وسلامت این مرکز بر معرفی کانال های ارتباطی، تهیه پیام های کلیدی متناسب با مخاطب، معرفی سازمان های ذینفع ومعرفی گروه های آسیب پذیر در بیماری تاکید نمود.

بهمنی در ادامه بر اطلاع رسانی،آموزش،آگاهی و پیشگیری از بیماری آبله میمونی در جمعیت تحت پوشش، بر لزوم استفاده از ظرفیت رابطین و سفیران،پیامگزاران سلامت، اعضای خانه مشارکت، تشکیل کلاسهای حضوری،مشاوره چهره به چهره، ارسال مطالب آموزشی در فضای مجازی ، ارسال پیامک وانتشار پیامهای بهداشتی، برگزاری برنامه های آموزشی در صدا و سیما و تشکیل جلسات شورا در روستاها توضیحاتی را به اعضای حاض در جلسه ابلاغ واناج فعالیتهای آموزشی در این زیمنه را یادآور شد.

در بخش دیگری از این جلسه مرادی کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت سنندج در خصوص چگونگی و کلیات مرتبط با بیماری “آبله میمونی ” توضیح لازم را عنوان نموده و بر هماهنگی و نظارت های لازم بصورت جدی و مستمر بمنظور جلوگیری از هرگونه طغیان احتمالی تاکید نمود .

در پایان اعضای حاضر در جلسه نظرات وپیشنهادات خود را عنوان وبندههایی جهت برنا مه های آموزش واطلاع رسانی کلی به جمعیت شهری وروستائی به تصویب رسید.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان