کره شمالی سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه موشکی پیونگ یانگ را متوقف کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد، گفت، برنامه و آزمایش‌های موشکی کره شمالی مستقیما با امنیت این کشور در ارتباط […]

کره شمالی سه‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌ها نمی‌تواند برنامه موشکی پیونگ یانگ را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد، گفت، برنامه و آزمایش‌های موشکی کره شمالی مستقیما با امنیت این کشور در ارتباط است.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، اداره ملی توسعه هوافضای پیونگ یانگ (NADA) آزمایش مهمی در ارتباط با پرتاب ماهواره جاسوسی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهائه» در شمال غربی این کشور انجام داده است.

بر اساس این گزارش، آزمایش پیونگ یانگ برای ارزیابی توانایی در تصویربرداری ماهواره‌ای، انتقال داده و سیستم‌های کنترل بود.

این گزارش افزود: یک موشک حامل ماهواره شامل تعدادی دوربین، فرستنده و گیرنده تصاویر و یک دستگاه کنترل و یک باتری ذخیره ساز در زاویه بالای ۵۰۰ کیلومتر شلیک شد.

خبرگزاری کره شمالی این آزمایش را دروازه ورود به فاز نهایی پرتاب یک ماهواره شناسایی خوانده که تا ماه آوریل ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود.

این در حالی است که بامداد یکشنبه گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد، کره شمالی ۲ موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

شلیک این دو موشک بالستیک سه روز پس از آن انجام شد که کره شمالی اعلام کرد یک «موتور سوخت جامد با رانش بالا» برای یک سلاح راهبردی جدید آزمایش کرد.

کارشناسان معتقدند که این موتور به کره شمالی امکان می‌دهد تا موشک‌های بالستیک را با سرعت بیشتری شلیک کند.

آمریکا و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند و تحریم‌های بین‌الملی گسترده‌ای علیه پیونگ یانگ وضع شده است.