ثبت ۵ شهر کرمان در بین شهر‌های ملی صنایع‌دستی به گزارش پایگاه خبری شهید یارانبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم حسین زاده  گفت: خوشبختانه در طول یکسال گذشته توانستیم شهر کرمان را به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، شهربابک را به عنوان شهر ملی فیروزه، راین را به عنوان شهر ملی چاقوسازی، قلعه‌گنج را به […]

ثبت ۵ شهر کرمان در بین شهر‌های ملی صنایع‌دستی

به گزارش پایگاه خبری شهید یارانبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم حسین زاده  گفت: خوشبختانه در طول یکسال گذشته توانستیم شهر کرمان را به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، شهربابک را به عنوان شهر ملی فیروزه، راین را به عنوان شهر ملی چاقوسازی، قلعه‌گنج را به عنوان شهرملی حصیربافی و راور را به عنوان شهر ملی قالی ثبت کنیم.

او  به ساخت ۳۰ نمونه انگشتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه نمونه آن برگزیده شد که در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران سال گذشته نیز رونمایی شد.

معاون میراث فرهنگی استان از تولید محتوا برای ۱۵ رشته شاخص صنایع‌دستی در طول یکسال گذشته خبر داد و گفت: این مهم به منظور معرفی و شناساندن این تعداد رشته صنایع‌دستی بوده که در قابلیت نشر در فضای مجازی را نیز دارد.

او تصریح کرد : در یکسال گذشته ۴۸ اثر صنایع‌دستی کرمان مهر اصالت ملی مرغوبیت دریافت کرد که این موضوع نشاندهنده اصالت صنایع‌دستی این خطه از کشور است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: نکوداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی را نیز برپا کردیم و از زحمات و تلاش‌های آن‌ها تجلیل شد.