با حکم رئیس جمهور ترکیه، بخشی از نیروی هوایی و نیروی زمینی قطر در خاک ترکیه مستقر می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،خبر موافقت با استقرار ارتش قطر در ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور پیدا کرد. توافقنامه امضا شده بین ترکیه و قطر در دوم مارس پس […]

با حکم رئیس جمهور ترکیه، بخشی از نیروی هوایی و نیروی زمینی قطر در خاک ترکیه مستقر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،خبر موافقت با استقرار ارتش قطر در ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور پیدا کرد. توافقنامه امضا شده بین ترکیه و قطر در دوم مارس پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا شد و بر اساس آن، بخشی از نیروی هوایی و زمینی قطر در خاک ترکیه مستقر می شوند. ظاهراً این توافقنامه در تاریخ ۲ مارس امضا شده اما تاکنون اجرایی نشده بود.

در سندی که با امضای رجب طیب اردوغان در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شده، این عبارات جای گرفته است:«مقررات فنی استقرار موقت هواپیماهای نظامی و پرسنل پشتیبانی قطر در قلمرو جمهوری ترکیه بین مقامات دولت جمهوری ترکیه و دولت قطر تصویب شد. این سند، در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ در دوحه به امضاء رسیده و با قانون شماره ۷۳۸۶ نهایی شد و به موجب مواد ۲ و ۳ فرمان شماره ۹ ریاست جمهوری مقرر شد که در خصوص استقرار موقت و استفاده از هواپیماها، پرسنل و تجهیزات نظامی قطر در مناطق مجاز، همکاری لازم صورت بگیرد.