وزیر صمت گفت: واردات خودرو یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عباس علی آبادی وزیر صمت، درباره واردات خودرو، اظهار داشت: […]

وزیر صمت گفت: واردات خودرو یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عباس علی آبادی وزیر صمت، درباره واردات خودرو، اظهار داشت: واردات یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واردات یک پتانسیل جدی برای مدیریت بازار به منظور جلوگیری از رانت و انحصار است، در حوزه کالاهای های تک و کالاهای راهبردی و کالاهایی که کشور باید استقلال داشته باشد، سیاست دیگری حاکم است که مطابق با آن سیاست باید عمل شود اما در موضوعاتی که نه مزیت اقتصادی و نه مزیت رقابتی داریم، باید به سمت تعامل با دنیا رویم.

وی با بیان اینکه واردات یکی از وسایل و قواعد تنظیم مناسبات بین‌المللی است، گفت: من به یک ژئواکونومی معتقد هستم که در این ژئواکونومی یک کالایی می‌دهیم و یک کالایی می‌گیریم و این یعنی واردات و صادرات.