گیتی: خانه سینما سال ها است از اهداف اصلی اش فاصله گرفته/ مسئولان خانه سینما حتی در مرگ هنرمندان هم تفاوت قائل می شوند؛ برای یکی تشییع باشکوه می گیرند و برای دیگری هیچ! به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از سینماپرس: حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما در آستانه روز ملی سینما در خصوص […]

گیتی: خانه سینما سال ها است از اهداف اصلی اش فاصله گرفته/ مسئولان خانه سینما حتی در مرگ هنرمندان هم تفاوت قائل می شوند؛ برای یکی تشییع باشکوه می گیرند و برای دیگری هیچ!

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از سینماپرس: حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: خانه سینما سال ها است از اهداف اصلی اش فاصله گرفته و از مسیرش منحرف شده است؛ مسئولان خانه سینما گویا فراموش کرده اند که این نهاد وظیفه اش حمایت صنفی از سینماگران است و از این رو مدت ها است به مسائل صنفی، رفاهی و معیشتی سینماگران بی توجهی می کنند.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همین اواخر ما شاهد استعفای مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره خانه سینما بودیم؛ واقعاً نمی دانم چرا اشکالات درون گروهی را به اصناف می کشانند و اهالی سینما را دچار بحران می کنند؟

وی ادامه داد: همه واقفیم که سینما واقعاً در آستانه نابودی کامل است. خانه سینما چه تدبیری برای جلوگیری از این بحران دارد؟ مدیران خانه سینما از خود پرسش کرده اند اهالی سینما باید از کجا حق و حقوق صنفی خود را مطالبه کنند؟

گیتی سپس با بیان اینکه مسئولان خانه سینما حتی در مرگ هنرمندان هم تفاوت قائل می شوند تصریح کرد: آن ها برای یکی تشییع باشکوه می گیرند و برای دیگری هیچ کاری نمی کنند! این تبعیض ها همه دردهایی است که در این سال ها هنرمندان تحمل کرده اند و کسی مرهمی بر زخم های شان نبوده است.

این منتقد سینما خاطرنشان کرد: من امیدوارم این بازی های سیاسی و جناحی و… در خانه سینما تمام شود. امیدوارم مدیران خانه سینما به جای اینکه مرتب یکدیگر را متهم کنند و گذشتی نسبت به یکدیگر نداشته باشند تدبیری عاجل برای رفع بحران شدید مالی و معیشتی سینماگران داشته باشند که کرونا اغلب آن ها را بیکار و خانه نشین کرده است.

وی در پایان این گفتگو افزود: همچنین از مسئولان سازمان سینمایی می خواهم حالا که مدیران خانه سینما تدبیری برای رفع بحران از زندگی سینماگران ندارند آن ها با بودجه دولتی که در اختیارشان است مرهمی موقت بر دردهای سینماگران بگذارند و به آن ها کمک های مالی و معیشتی برسانند.