۸۰۰۰ مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هشت هزار مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است که باید بصورت یکجا این مشکل برطرف شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای ترویج فرهنگ ایثار […]

۸۰۰۰ مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است

معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هشت هزار مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است که باید بصورت یکجا این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان، اظهار کرد: تمامی مصوبات گذشته این شورا در استان اصفهان اجرایی شده که برای من چشمگیر بود و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ذیل کنگره شهدای استان اصفهان مقرر است فیلم سینمایی نیز ساخته و کتب متعدد نوشته شود که در این دو امر مهم نیز مساعدت خواهیم داشت تا آثاری فاخر تولید شود.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه‌های معیشتی و اشتغال نیز در نشست بحث و گفتگو شد تا با همکاری استاندار اصفهان و مدیران کل استان مواردی که از قانون جامع ایثارگران زمین مانده است اجرایی شود.

وی همچنین در این نشست، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت حفظ نام و یاد شهدا در جامعه بصورت زبانی و عملی تأکید دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نامگذاری روز ۲۵ آبان به عنوان روز فرهنگ و ایثار اصفهان ادامه داد: این نامگذاری انتظارات از این استان را بالاتر برده و نشان از توجه مردم اصفهان به زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: گلزار شهدا باید میعادگاه عاشقان باشد و به کانون فرهنگی و دینی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: گلزار شهدا باید همانند حرم امامزادگان مورد توجه قرار گیرد و بعنوان علم تربیت الگوی دینی برای نسل های آینده باقی ماند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تأثیر فیلم و سریال در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: سال گذشته ۲۸ فیلم و سریال در این زمینه ساخته شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از شهدا ظرفیت جریان سازی جدی در جامعه را دارند خاطرنشان کرد: فیلم هایی که در زمینه ایثار و شهادت ساخته می‌شود باید با کیفیت و اثرگذار باشند و حقایق شهدا بطور دقیق بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید مشکلی از نظر آمبولانس ندارد اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶ آمبولانس در اختیار این مجموعه قرار دارد و در سال جاری نیز ۱۰۰ دستگاه دیگر خریداری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته با مشکل جدی در زمینه مسکن خانواده شهدا مواجه بودیم اما در دو سال گذشته این مسئله در شهرستان‌های استان اصفهان برطرف شده اما همچنان در کلانشهر اصفهان وجود دارد.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، هشت هزار مسکن ویژه خانواده شهدا در اصفهان نیاز است که باید بصورت یکجا این مشکل برطرف شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: ۲۰۰ گلزار شهدا در اصفهان نیازمند مرمت است و از مجموع ۱۰۳۹ گلزار شهدای این استان تا کنون ۹۴۴ گلزار شهدا ساماندهی شده است.

وی عنوان کرد: مردم باید قهرمانان واقعی را بشناسند و شهدا قهرمانان واقعی هستند و باید هر کوی و برزنی به نام شهدا نام‌گذاری شود، چرا که شهدا قابل افتخارترین مشاهیر کشورمان هستند و هر امتیازی را حتی صحبت درباره علما و صالحان را نیز با شهید می‌سنجند