تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرزباشماق مریوان در حال انجام است رئیس حراست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه‌ مرزی باشماق مریوان برای تردد و خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام […]

تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرزباشماق مریوان در حال انجام است

رئیس حراست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه‌ مرزی باشماق مریوان برای تردد و خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمد صالح بیک‌پور روز چهارشنبه ۹ شهریورماه۱۴۰۱ در سفر به استان کردستان و در بازدید از تاسیسات گردشگری و پایانه مرزی باشماق مریوان اظهار کرد: حامل سلام ویژه مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دکتر واحدی معاون امور مجلس وحقوقی وزارتخانه به مردم کردستان هستم.
مشاور و رئیس حراست معاونت پارلمانی وزارت میراث‌فرهنگی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط مدیروکارکنان اداره‌کل استان به‌منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده و به‌منظور ساماندهی سیل انبوه زائرانی که از سراسر کشور به عتبات عالیات مشرف شوند، پایانه‌ مرزی باشماق مریوان نیز برای تردد در ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شد.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه برای اولین بار است تردد زائرین از این مرز صورت می‌پذیرد ضمن اندیشیدن تمهیدات، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای انبوه زائرین حسینی در نظر گرفته شود.

بیک‌پور یادآور شد: حضور زائران حسینی در مریوان ضمن به همراه داشتن برکات الهی، نویدبخش دست‌یابی به پیشرفت‌های خوب و وضعیتی مطلوب‌تر برای توسعه کردستان است.

مشاور و رئیس حراست معاونت پارلمانی وزارت میراث‌فرهنگی عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل عظیم گردشگری و با عنایت به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی موجود در کردستان امیدواریم در سال‌های آتی شاهد رونق بیشتری در حوزه گردشگری مذهبی و … در این منطقه باشیم.

کردستان با تمام توان آماده خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آمادگی تاسیسات گردشگری برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام شده از تاسیسات گردشگری کردستان توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل و ادارات مرتبط، زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی شایسته به زوار در ایام اربعین حسینی آماده شده است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: تامین امنیت کامل، برپایی ۹ موکب برای زائرین، نصب تابلوهای راهنما، ساماندهی مسیر عبور به پایانه مسافری، شانه‌سازی، تعریض وآسفالت محور مریوان تا باشماق، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی در مرز باشماق، افزایش سرویس‌های بهداشتی ونمازخانه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نظارت وبازرسی کلیه واحدهای اقامتی و پذیرایی، راه‌اندازی پارکینگ های موقت، برقراری و افزایش تاکسی سرویس ویژه زائرین و جداسازی قسمت ترانزیت پایانه باشماق با پایانه مسافربری از جمله اقدامات ادارت خدمت‌رسان استان در این ایام است.

او با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی لازم در راستای خدمات‌دهی و اسکان زائران حسینی در تاسیسات گردشگری استان انجام شده است، یادآور شد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته زمینه‌ خدمات‌دهی مطلوب به زائران بیش از پیش در استان فراهم شود.

تردد زائرین اربعین حسینی از مرز مریوان یک واقعه فرهنگی برای کردستان است

فرماندار مریوان گفت: تردد زائرین اربعین حسینی از مرز مریوان یک واقعه بزرگ فرهنگی برای کردستان است که باید از این مهم در زمینه تقویت بخش‌های دیگر برای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم.

اسماعیل احمدی اظهار کرد: استان کردستان و به‌ویژه شهرستان مریوان تمامی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و انسان ساخت را دارد و می‌تواند یک مقصد متنوع و جذاب برای زائران اربعین حسینی باشد.
فرماندار مریوان افزود:با همکاری مجموعه شهرستان و با پشتیبانی مدیریت استان اقدامات لازم در مرز باشماق مریوان برای پذیرش و تردد زائران اربعین حسینی مهیا انجام شده است.
او با بیان اینکه تا کنون ۶هزارو ۵۰۰ نفر در سامانه تردد مرزی برای عبور از مرز باشماق ثبت نام کردند، عنوان کرد:تمهیدات لازم برای ورود و خروج آسان زائران انجام و زیرساخت‌ها تقویت شده و خوشبختانه مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی یادآور شد: تلاش ما این است تا ضمن ارائه خدمات مناسب و شایسته، زمینه اقامت یک شب را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

گفتنی است؛ نماینده اعزامی وزارتخانه ضمن تشکر از اقدامات و هماهنگی‌های به‌عمل آمده استانداری و مجموعه ادارات سطح استان، از زحمات فرماندار شهرستان مریوان تقدیر نمود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان