شرکت گاز استان کردستان در زمینه ترویج و توسعه نماز و برگزاری مسابقات قرآنی بسیار موفق عمل کرده است جلسه شورای اقامه نماز و شورای راهبردی قرآن کریم با حضور مدیر کل ستاد اقامه نماز استان کردستان و مدیرعامل شرکت گاز استان ، امامان جماعت ستاد، مناطق ۱ و ۲ شهرستان سنندج و کلیه ادارات […]

شرکت گاز استان کردستان در زمینه ترویج و توسعه نماز و برگزاری مسابقات قرآنی بسیار موفق عمل کرده است

جلسه شورای اقامه نماز و شورای راهبردی قرآن کریم با حضور مدیر کل ستاد اقامه نماز استان کردستان و مدیرعامل شرکت گاز استان ، امامان جماعت ستاد، مناطق ۱ و ۲ شهرستان سنندج و کلیه ادارات گاز شهرستان‌ها و اعضای شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل ستاد اقامه نماز استان کردستان در این جلسه گفت: امروز توجه و عمل به ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه بیش از هر زمانی ضرورت دارد.
عظیمی در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای شکل‌گیری بر اساس منویات و فرمایشات و پیام‌های مقام معظم رهبری شکل گرفت. سپس آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردید و مقرر گردید وضعیت اقامه نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها سنجیده شود و اگر نقاط ضعفی وجود داشت رفع شود و وظیفه اصلی این ستاد کمک به بهبود اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی بوده است.
وی اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ توسعه و ترویج نماز، بایستی ائمه جماعات مساجد و ادارات این ستاد را یاری کنند.
عظیمی مدیرکل ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه گفت: شرکت گاز استان کردستان باتوجه به اینکه یک شرکت خدمت‌رسان است درسال های اخیر در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از روند رو به رشدی برخوردار بوده و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.
وی افزود:جای شکر دارد مدیریت و کارکنان ساعی و زحمت کش شرکت گاز استان کردستان در کنار وظایف سخت و طاقت فرسای تامین انرژی و توسعه خدمات گازرسانی در سطح استان به مباحث دینی و برگزاری نمازمستمر و برگزاری مسابقات قرآنی نوجه ویژه ای مبذول داشته و مسائل دینی در متن قرار دارد نه در حاشیه.
مدیر کل ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه افزود:خداوند تعالی در آیات قرآن کریم توجه انسان ها و به خصوص مسلمان ها را به سوی اقامه نماز بصورت ویژه جلب می نماید و بایستی این آیات توسط ائمه جماعات برای نمازگزاران تفسیر گردد.
عظیمی در پایان سخنان با اشاره به اینکه کارکنان شرکت گاز استان کردستان نیروهای متعهد و تلاشگرند افزود:اگر انسان ها با نماز مونس شوند صفت های بسیار بارزی در آن ها شکوفا می شود که می توان به قرائت همیشگی قرآن کریم ،صرفه جویی در منابع طبیعی،حفظ محیط زیست، رعایت حقوق دیگران، اخلاق حسنه و صرفه جویی در مصازف انرژی اشاره کرد و به روحانیون حاضر در جلسه هم تاکید کرد که مطالعه و یادگیری روزانه را سرلوح کارهای خود قرار داده و مهارت ها ، فنون و روش های ارتباط موثر با افراد را بیاموزند.
در ادامه این جلسه مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در ستاد و نواحی اظهار داشت : هدف از برگزاری کلاس های قرآنی و برگزاری مسابقات شناسایی استعدادهای ناب در حوزه قرآنی است و این فرآیند در شرکت گاز استان کردستان بصورت مطلوب و منظم پیگیری می گردد و یکی از اهداف استراتژیک پرورش مربیان قرآنی از بین کارکنان و خانواده می باشد.
مهندس احمد فعله گری در پایان سخنان خود ضمن اشاره به حضور منظم روحانیون در نماز اول وقت و برپائی نماز جماعت عنوان کرد: روحانیون شاغل در شرکت گاز استان کردستان با حضور مستمر و منظم خود به باشکوه برگزار کردن نمازجماعت رونق بخشیده اند.