برگزاری مصاحبه داوطلبین رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه مصاحبه و ارزیابی مهارت برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته فوریت های پزشکی پذیرفته شده در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از دوشنبه هفتم شهریور ماه لغایت شنبه ۱۲ شهریور ماه در پردیس آموزشی دانشگاه برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

برگزاری مصاحبه داوطلبین رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه

مصاحبه و ارزیابی مهارت برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته فوریت های پزشکی پذیرفته شده در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از دوشنبه هفتم شهریور ماه لغایت شنبه ۱۲ شهریور ماه در پردیس آموزشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر معصومه زرگران ضمن اعلام این خبر گفت: از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۳۸۶ نفر جهت انجام مصاحبه رشته فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی به دانشگاه معرفی شده بودند که از این تعداد مجموعا ۲۹۵ نفر شامل ۱۷۸ نفر برای مقطع کارشناسی و ۱۱۷ نفر برای مقطع کاردانی مراجعه نمودند.

وی با بیان اینکه، از مجموع افراد معرفی شده ۷۰ نفر زن و ۳۱۶ مرد بودند، افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی و نیز جلوگیری از ترددهای خارج استانی، مصاحبه تمامی افراد مجاز و معرفی شده به مصاحبه(۳۸۶ نفر) برای رشته های کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی کلیه دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی سطح کشور که ساکن شهرستان های استان کردستان بودند طی لیستی از سوی سازمان سنجش برای انجا مصاحبه به این دانشگاه اعلام شد.

مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن اشاره به اینکه روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه نیز برای مصاحبه افراد جامانده تعیین و مصاحبه این افراد هم انجام شد، بیان داشت: احراز هویت، قد و وزن، انجام معاینات پزشکی در مرکز سلامت، سنجش سلامت روانی، تست های ورزشی، بینایی و شنوایی سنجی و مصاحبه علمی از جمله فرآیندهای انجام گرفته برای داوطلبین حاضر بود.

دکتر زرگران با اشاره به اینکه، ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و کنکور سال جاری ۳۰ نفر(۶ نفر زن و ۲۴ نفر مرد) است، اضافه نمود: از این تعداد ۲۵ نفر(۲۰ نفر مرد و ۵ نفر زن) به صورت روزانه و ۵ نفر(۴ نفر مرد و ۱ نفر زن) به صورت شهریه پرداز پذیرفته می گردند.

وی گفت: نمرات کلیه داوطلبین پس از نهایی شدن به سازمان سنجش اعلام می گردد و این سازمان هم پس از تجمیع با نمرات کتبی کنکور، اسامی افرادی که بیشترین نمره کلی را کسب نموده اند به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می نماید.

مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از همکاری مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث، دانشکده پیراپزشکی، مراکز سلامت و مشاوره و مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در برگزاری فرآیندهای پیش بینی شده، گفت: طبق برنامه ریزی های قبلی اعلام شده در دانشگاه، پذیرش دانشجو در این رشته در نیمه دوم سال خواهد بود که ان شالله پذیرای دانشجویان عزیز خواهیم بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان