زهرا نصیری تاکنون۵۶ هزار و ۸۷۰ اظهارنامه مالیاتی در استان ارائه شد و ۳۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند. مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه  ۹۸ درصد تأمین بودجه استان از محل مالیات انجام می‌شود از افزایش ۵۰ درصدی واریز مالیات خبر داد و گفت: در […]

زهرا نصیری

تاکنون۵۶ هزار و ۸۷۰ اظهارنامه مالیاتی در استان ارائه شد و ۳۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه  ۹۸ درصد تأمین بودجه استان از محل مالیات انجام می‌شود از افزایش ۵۰ درصدی واریز مالیات خبر داد و گفت: در ۴ماهه اول سال جاری ۱ ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات به‌حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمدرضا مدبرنیا ادامه داد: ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه از استقبال مردم در تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی خبر داد و گفت: باوجوداینکه زمان این کار به تمام رسیده بود و مشاغلی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش یا درآمد داشتند، می‌توانستند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند، این میزان نسبت به سال قبل سه برابر شده بود.

مدبرنیا با بیان اینکه تا امروز ۵۶ هزار و ۸۷۰ اظهارنامه مالیاتی در استان ارائه شد و ۳۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند اظهار کرد: در حوزه تبصره ضرایب و سقف مالیاتی در نظر گرفته شد که تا پایان شهریور اوراق قطعی ۳۵۰ هزار نفر رسیدگی شود.

وی بالاترین وصولی پس از تهران را متعلق به اصفهان دانست و افزود: این وصولی ضمن ۴ درصد عوارض، تماماً به‌حساب خزانه‌داری استان واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان فرار مالیاتی را خط ‌قرمز این سازمان بیان و تأکید کرد: در اداره امور فرار مالیاتی ۳۷ مورد اجرای ۱۸۱ داشتیم، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان نیز وصولی این پرونده‌ها بوده است. همچنین در این ۳۷ مورد، ۲۶۴ هزار اطلاعات اشخاص ثالث نیز به دست آمد.

وی از وجود سامانه سوت‌ زنی و ارسال ۴ هزار و ۳۴۲ مورد اطلاعات به این سامانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۲ مورد بررسی شد و ۹۱۰ مورد در دستور کار بررسی قرار گرفت.

مدبرنیا اضافه کرد: اشخاصی که در سامانه سوت‌زنی قرار گرفته‌اند اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند.

وی مهلت تسلیم اظهارنامه نامه اصلاحی به این سازمان را از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور بیان کرد و گفت: مودیان مالیاتی در این فرصت یک‌ماهه فرصت دارند اظهارنامه نامه اصلاحی خود را تسلیم کنند.