مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان گفت: در اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی ناوگان بار از قابلیتهای هوش مصنوعی استفاده کردیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدعلی عبدالهی با بیان اینکه اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی ناوگان بار از اقدامات […]
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان گفت: در اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی ناوگان بار از قابلیتهای هوش مصنوعی استفاده کردیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدعلی عبدالهی با بیان اینکه اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی ناوگان بار از اقدامات شاخص این سازمان بوده است، گفت: این طرح برای نخستینبار در سطح کشور اجرا شد و با همکاری مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان به پیش میرود.
وی افزود: دوربینهای سطح شهر با قرار گرفتن در بستر سامانهای که خودروهای باری را از غیرباری تشخیص میدهد، توسط هوش مصنوعی معابری که خودرو مجاز به تردد در آن بوده است را کنترل میکند و در صورتی که خودرویی در ساعتی و در معبری نباید تردد کند، در مورد آن اعمال قانون خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال بهطور کامل به بهرهبرداری میرسد، خاطرنشان کرد: در این پروژه از قابلیتهای هوش مصنوعی نیز استفاده شده است، یعنی معابری که در ساعات مختلف ترافیک متغیری دارد به نسبت این حجم ترافیک مجوز تردد دریافت میکنند و تمام خودروها بسته به تناژ و نوع باری که دارند در تمام ساعات و در تمام معابر نمیتوانند تردد داشته باشند.
Monday, 25 November , 2024