قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۲ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۶ سنت رسید. به‌گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری تسنیم/ رویترز، نشانه‌های افزایش تقاضا برای سوخت قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش داد. بازار منتظر سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در […]

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۲ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به‌گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری تسنیم/ رویترز، نشانه‌های افزایش تقاضا برای سوخت قیمت نفت را در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش داد. بازار منتظر سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد دورنمای افزایش نرخ بهره است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۲ سنت معادل ۰٫۹۳ درصد افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۰ دلار معادل ۰٫۹۷ درصد افزایش ۹۳ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.
علی‌رغم عدم اطمینان نسبت‌به سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا جهت مهار تورم، نگرانی در مورد کاهش تقاضا در این هفته کمتر شده و قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی را ۳ درصد طی هفته گذشته بالا برده‌است.
تحلیلگران عقیده دارند با توجه به افزایش سطح ترافیک در منطقه آسیا پاسفیک، اروپا و آمریکای شمالی که یک رشد قابل‌توجه هفتگی را در هفته منتهی به ۲۴ اوت داشته‌است، نشانه‌هایی از افزایش تقاضا دیده می‌شود که جلوی سقوط قیمت نفت را می‌گیرد

علاوه‌بر احتیاط بازار قبل‌از سخنرانی پاول، دورنمای بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی‌ هم مانع افزایش بیش‌ازحد قیمت نفت می‌شود.
تهران در حال بررسی پاسخ واشنگتن به پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا برای احیای قرارداد برجام است. اما هنوز مشخص نیست صادرات نفت ایران حتی پس‌از امضای این قرارداد با چه سرعتی از سر گرفته می‌شود.
اگر تحریم‌های نفتی ایران برداشته شود، حدود یک‌سال و نیم طول می‌کشد تا این کشور به ظرفیت تولید ۴ میلیون بشکه در روز برسد. یعنی ۱٫۴ میلیون بشکه در روز بالاتر از سطح تولید فعلی.
در این بین، سازمان کشورهای صادرکننده نفت آماده کاهش تولید برای جبران افزایش احتمالی تولید نفت ایران است.