فرمانده کل سپاه با بیان این که عملیات وعده صادق ۲ عملیات ایران در مقیاسی بسیار کوچک بود، آن را تنها یک اخطار برای رژیم صهیونیستی برای دقیق‌تر کردن محاسباتشان دانست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ سردار حسین سلامی در مراسم تشییع سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان در اصفهان، با بیان این که باز هم […]

فرمانده کل سپاه با بیان این که عملیات وعده صادق ۲ عملیات ایران در مقیاسی بسیار کوچک بود، آن را تنها یک اخطار برای رژیم صهیونیستی برای دقیق‌تر کردن محاسباتشان دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ سردار حسین سلامی در مراسم تشییع سرلشکر شهید حاج عباس نیلفروشان در اصفهان، با بیان این که باز هم اصفهان صاحب یک نشان افتخار دیگر شد و یک سردار بزرگ اقتدا کرده به حضرت عباس را در سرزمین‌های دوردست اسلامی برای دفاع از اسلام و دفاع از نوامیس مسلمین تقدیم کرد، گفت: ما تشییع سردار سیدمحمد حجازی و سردار حاج علی زاهدی را مقابل چشم خود داریم و امروز شهید دیگری، فداکار، جاودان و بلندآوازه در افلاک را در اصفهان تشییع می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سردار شهید سرلشکر پاسدار حاج عباس نیلفروشان ترببیت‌شده مکتب اهل بیت -علیهم السّلام- و پرورش‌یافته در دامان پاک پدر و مادری نیکوسرشت و مؤمن به انقلاب و اسلام و ولایت بود. او را تا آن‌جا که ذهنم اجازه می‌دهد می‌شناسم و سال‌های سال با او زندگی کردم.

وی گفت: شهید نیلفروشان از ۱۵ سالگی و از هنگامی که به سن تکلیف رسید در میدان جهاد ظاهر شد، لباس جهاد را بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در آن حادثه استثنایی تاریخ اسلام در کنار سیدالشهدای مقاومت، سید حسن نصرالله، به آسمان پر کشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند. شخصیت رفیعی داشت اما خود را در ناشناختگی در عمل مخلصانه برای خداوند متعال مخفی کرده بود همان گونه که خاصیت این شهیدان بزرگ این گونه است.

این فرمانده بسیجی اظهار کرد: شهدای بزرگ شهرت‌گریزند و از این که نامشان پرآوازه شود اجتناب می‌کنند؛ برای خداوند شمشیر می‌زنند؛ ترس ندارند و هرگز از میدان برنمی‌گردند الّا با جسم خونین.

سردار سلامی درباره حضور شهید نیلفروشان در لبنان گفت: این شهید والامقام سال‌ها قبل در لبنان معاون عملیات حاج علی زاهدی بود. لبنان را می‌شناخت و با مردمان این سرزمین و با مجاهدان آن بلاد آشنا بود. سال‌ها چشم در چشم دشمن دوخته بود و دشمن را به خوبی می‌شناخت.

فرمانده کل سپاه حاج عباس نیلفروشان را یک متفکر اندیشمند معرفی کرد که دامنه تفکر و اندیشه او فراتر از موضوعات نظامی بود و شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت؛ خوب فکر می‌کرد و آن قدر به بلوغ ذهنی و فکری رسیده بود که بعد از طی مراحل مجاهدت، معاونت عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت، جایی که مرکز طراحی عملیات‌های بزرگ علیه دشمنان بود.

وی اظهار کرد: این شهید راه قدس صاحب ابتکار عمل و خلاق بود و ذهن جوشانی داشت و تجربه وسیعی در میدان جهاد هم در دوران دفاع مقدس و هم در مناطق عملیاتی کشور و هم در لبنان و سوریه کسب کرده بود. شخصیتی جامع و کامل داشت و واقعاً یک نخبه بود. مؤمن، متقی، متواضع، مؤدب، مهربان و آرام بود و سنجیده سخن می‌گفت و نظراتش کاملاً دقیق و حساب شده بود.

این فرمانده بسیجی افزود: وقتی به او مأموریت فرماندهی سپاه لبنان واگذار شد در جلسه‌ای بودیم که به او گفتیم باید پرچم شهید زاهدی را بر دوش بگیرد و در قلب خطر ظاهر شود و در آن‌جا شاهکار جهاد را نشان دهد، بدون این که تغییری در سیمای او ظاهر شود با آرامشی دل‎انگیز آن را پذیرفت و به من گفت «این آخرین مسئولیت من در سپاه است» و بعد از چند بار رفت و آمد به لبنان هر بار می گفت احتمال بازگشت من وجود ندارد تا این که در آخرین وداعش گفت: این بار من شهید می‌شوم.

سردار سلامی ادامه داد: او همه درجات نیکی را پشت سر گذاشت تا به اعظم درجه عندالله رسید و سند افتخاری شد برای امت اسلام که تا آن لحظه شهادت ناآشنا بود و یک‌باره در آسمان‌ها و زمین نامش وسعتی جهانی یافت و مردم ایران، لبنان، عراق و سوریه برای او به خیابان‌ها آمدند، اشک ریختند و او را روی دست‌های خود بدرقه کردند تا بیعت و وفاداری خود را با راه و آرمان‎‌های او نشان دهند.

فرمانده کل سپاه گفت: این تصور اشتباه معاندان و دشمنان اسلام است که فکر می‌کنند با شهادت مردان بزرگ، نهضت‌ها خاموش می ‌شوند و مقاومت‌ تمام می‌شود بلکه آن‌ها باید از عاشورا درس بگیرند، از آن قله رفیع فضیلت‌ها که وقتی امام زمان برای احیای دین اسلام در آن میدان نابرابر شربت شهادت نوشید، اسلام جاودان شد و روح شهادت در کالبد نسل‌ها جریان پیدا کرد. همان‌گونه که آن‌ها باید محاسبه می‌کردند وقتی شهید سلیمانی را به ظاهر از ما گرفتند، نهضت زنده‌تر و مقاومت مستحکم‌تر شد و خون او حجتی شد برای همه مسلمانان که راه را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: راه سعادت مسلمان از مسیر جهاد می‌گذرد و جز ایستادن و بر قلب سپاه دشمن یورش بردن و جز ترس و وحشت را به خانه‌های دشمن فراری دادن راه دیگری برای سعادت مسلمانان و نجاتشان از شر طواغیت عالم وجود ندارد.

این فرمانده بسیجی با بیان این که دشمنان فکر کردند مشعل جهاد در لبنان، سوریه، فلسطین و یمن با شهادت شهید زاهدی خاموش می‌شود، خاطرنشان کرد: این اوهام باطل دشمنان را به اشتباهات واضح در محاسباتشان وادار می‌کند؛ دشمنان ما همواره شکست خورده اشتباهاتشان در محاسباتشان هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: وقتی حاج علی زاهدی شهید شد، حاج عباس نیلفروشان به میدان آمد، شمشیر از نیام برکشید، بیرق را برافراشت و در همان نقطه‌ای که شهید زاهدی بود شجاعانه، مصمم و مستحکم با قلب مطمئن ظاهر شد و به میدان آمد.

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی با سردار نیلفروشان تلفنی صحبت می‌کردیم، استحکام، آرامش، عزم، اراده، همت و شجاعت در کلام مستحکم او آشکار بود و معلوم بود که رفته است تا فتح مبینی را رقم بزند اما یک بار دیگر دشمنان دچار اشتباه بزرگ در محاسبه شدند و همان طور که در شهادت شهید هنیه در تهران که مهمان ما بود با تصورات غلط او را زدند و تصور نمی‌کردند ما عمل کنیم، وقتی شهید مقاومت سیدحسن نصرالله و نیلفروشان و فرماندهان مقاومت را زدند تصور کردند حزب الله تمام شده است و دیگر یارای جهاد ندارد و راه برای ایشان هموار شده است تا این که با وعده صادق ۲ روبرو شدند که نمایش شکوهمندی از اقتدار یک ملت بزرگ بود که همواره هنرش ثبت حماسه‌‌های بی‌نظیر و نهراسیدن از دشمن است.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: وعده صادق ۲ فقط یک هشدار و یک اخطار بود و کوچکترین مقیاس عملی بود که ما می‌توانستیم با جزء کوچکی از قدرتمان انجام دهیم تا درس بگیرید. ما وعده صادق ۲ را انجام دادیم تا محاسبات شما را دقیق کنیم تا بفهمید وقتی ما می‌گوییم اگر به شهروندان ما، شخصیت‌های ما و اهداف و منافع ما حمله کنید شما را می زنیم، خواهیم زد.

این فرمانده بسیجی همچنین درباره عملیات وعده صادق ۲ خطاب به سران رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما زدیم تا بدانید اگر حاکمیت ملی ما نقض شود و مهمان ما در تهران شهید شود ما شما را در سرزمینتان مورد هدف قرار می‌دهیم ما تعارفی در این زمینه نداریم. می‌خواستیم به شما بگوییم بر سپر دفاع موشکی تکیه نکنید، این سپر تکیه‌گاه مطمئنی برای شما نیست ما از آن عبور می‌کنیم.

سردار سلامی افزود: ما می‌خواستیم در عمل به شما اثبات کنیم که رفتارتان را تنظیم کنید و می‌دانید وقتی می‌گوییم عمل می‌کنیم اکنون هم می‌گوییم مراقب باشید دوباره اشتباه نکنید چراکه اگر دست از پا خطا کنی و به هر هدفی از ما چه در منطقه و چه در ایران بخواهید تعرض کنید ما باز هم شما را دردناک می‌زنیم.