نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در این استان به صورت منطقه ای اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، عباس گلرو روز چهارشنبه در آستانه اجرای طرح ملی […]

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در این استان به صورت منطقه ای اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور، عباس گلرو روز چهارشنبه در آستانه اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در سمنان افزود: با منطقه ای شدن طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) عملاً اجرای طرح با کیفیت بالاتری انجام می شود.
وی ادامه داد: با این شیوه از پراکندگی نوجوانان و جوانان علاقمند جلوگیری می شود.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : در طرح ملی تلاوت شهرهای سمنان و مهدی شهر و سرخه به عنوان منطقه یک قرار می گیرد.
وی افزود: شهرهای شاهرود، میامی و دامغان در منطقه دو و گرمسار، آرادان و ایوانکی در منطقه سه قرار خواهند گرفت.
گلرو تاکید کرد: سمنان دارای ظرفیت قرآنی بالایی بوده و باید از این ظرفیت در جهت نیل به اهداف قرآنی استفاده شود.
 وی با بیان اینکه اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح ،نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید، افزود: می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت.
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
 طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.
 هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر “سطح یک” در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.