آمادگی نیروی انتظامی کردستان برای خدمت به زائزان اربعین/انواع جرایم در کردستان جایگاهی ندارد فرمانده انتظامی کردستان گفت:براساس نرخ جمعیت از نظر وقوع جرم جزو استان‌های آخر کشور هستیم و انواع جرایم در این استان جایگاهی ندارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار علی آزادی صبح پنج شنبه ۱۸مرداد۱۴۰۳ در جمع اصحاب رسانه کردستان […]

آمادگی نیروی انتظامی کردستان برای خدمت به زائزان اربعین/انواع جرایم در کردستان جایگاهی ندارد

فرمانده انتظامی کردستان گفت:براساس نرخ جمعیت از نظر وقوع جرم جزو استان‌های آخر کشور هستیم و انواع جرایم در این استان جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار علی آزادی صبح پنج شنبه ۱۸مرداد۱۴۰۳ در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: براساس نرخ جمعیت از نظر وقوع جرم جزو استان‌های آخر کشور هستیم و انواع جرایم در این استان جایگاهی ندارد.
وی خاطرنشان کرد:کاهش سرقت در استان ثمره مقیدبودن مردم استان به ارزش‌های دینی و اسلامی است و اصحاب رسانه استان با آگاه‌سازی در این راستا فعالیت اثربخشی داشته‌اند.
سردار آزادی تصریح کرد:طی سال‌جاری در استان کردستان شاهد کاهش هفت درصدی وقوع سرقت نسبت به سال قبل در استان هستیم.
وی تصادفات را نخستین دغدغه نیروی انتظامی استان دانست و گفت: این موضوع تخلف است که با ۳۷ درصد اولین واقعه استان است.
وی افزود:سرقت ۱۹ درصد جرایم کردستان را به خود اختصاص داده است و ۹ درصدجرائم استان را نزاع و درگیری تشکیل می‌دهد، ۶ درصد جرایم استان جرایم سایبری و ۴ درصد جرایم استان نیز مربوط به مفاسد اجتماعی است.
فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد:۲۶۱ میلیارد تومان ارزش کالای مکشوفه در استان بوده است.
سردار آزادی همچنین به حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان پرداخت و گفت:در سطح استان بیش از ۵۰۰ نفر خرده فروش دستگیر و ۹۰۰ معتاد به مراکز جمع‌آوری و نگهداری معتادان ارجاع شده است.
وی با اشاره به وضعیت خودکشی در کردستان گفت:این موضوع در استان طی سال جاری تاکنون هفت درصد کاهش داشته است.
سردار آزادی افزود:تمهیدات خوبی برای ایام اربعین حسین در استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کردستان برای سومین سال میزبان زائران است و در بحث تمهیدات امنیتی، ترافیکی و انتظامی جلساتی برگزار شده است که یکی از مهمترین آن ایجاد نظم و امنیت و تسهیل در عبور و مرور از فعالیت‌های ستاد اربعین استان است.
آزادی افزود:موکب انتظامی کردستان با برپایی غرفه‌های فرهنگی در مرز باشماق مستقر و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.