شعبه ویژه تصادف شورای حل اختلاف سنندج روز چهارشنبه با حضور معاونان توسعه حل اختلاف و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در مراسم افتتاح این شعبه با بیان اینکه یکی از مهمترین […]

شعبه ویژه تصادف شورای حل اختلاف سنندج روز چهارشنبه با حضور معاونان توسعه حل اختلاف و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در مراسم افتتاح این شعبه با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات دستگاه قضا پرونده های تصادفات است، اظهار داشت: موضوع مربوط به این پرونده‌ها حجم بالای موجودی محاکم کیفری شهرستان سنندج را تشکیل می‌دهد.

بهادر اسدی افزود: مقرر است تا در این زمینه تمامی تحقیقات مورد نیاز قاضی شامل گواهی مرتبط با پزشکی قانونی و صورت جلسه‌های کلانتری و پاسگاه در شوراهای حل اختلاف پیگیری شده و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارده، میزان دیه تعیین شود و با صدور گواهی از سوی مقام قضایی در شورا، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت شوند.

وی اضافه کرد: کاهش اطاله دادرسی به منظور جلب رضایت مردمی، پرداخت به هنگام و سریع دیه به زیان دیده، کاهش حجم پرونده‌های ورودی در حوزه تصادفات به دادسراها و دادگاه و حمایت از شرکت بیمه‌ای از اهداف افتتاح این شعبه است.

در همه حوزه های قضایی شعبی ویژه برای رسیدگی به پرونده های تصادفات مشخص و همزمان شروع به کار کرده است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان