یک نظرسنجی داخلی اخیردر کشور آلمان نشان داد که بسیاری از آلمانی‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد، قصد دارند از تعطیلات زمستانی در برف صرف نظر کنند یا حداقل‌ در هزینه آن صرفه‌جویی کنند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس ،بانک مرکزی آلمان جمعه گذشته اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در […]

یک نظرسنجی داخلی اخیردر کشور آلمان نشان داد که بسیاری از آلمانی‌ها به دلیل هزینه‌های زیاد، قصد دارند از تعطیلات زمستانی در برف صرف نظر کنند یا حداقل‌ در هزینه آن صرفه‌جویی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس ،بانک مرکزی آلمان جمعه گذشته اعلام کرد که احتمال رکود اقتصادی در این کشور بیش از گذشته است.

در گزارش ماهانه این بانک در ماه اکتبر آمده است: «تورم بالا و عدم اطمینان در مورد منابع و هزینه‌های انرژی تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد آلمان می‌گذارد و اقتصاد احتمالاً در آستانه رکود قرار دارد».

بر اساس برآوردهای این بانک، تولید اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ می‌توانست تقریباً بدون تغییر باقی بماند، اما چشم انداز تاریک شده است.

بر اساس برآوردهای بسیاری از اقتصاددانان، رکود اقتصادی در آلمان احتمالا شدیدتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر خواهد بود، اما نه به بدی رکودی که در طول بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ رخ داد.