کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی به بهانه فروش ویژه جشنواره نوروزی رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی فروشگاه آنلاین جعلی و شگرد تخفیف جشنواره نوروزی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت چند […]

کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی به بهانه فروش ویژه جشنواره نوروزی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی فروشگاه آنلاین جعلی و شگرد تخفیف جشنواره نوروزی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق یک فروشگاه اینترنتی فروش پوشاک مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در یکی از کانال های تلگرامی با آگهی فروش ویژه پوشاک به مناسبت جشنواره نوروزی مواجه شده که جهت خرید وارد لینک مربوطه شده و پس از تماس با فروشنده به علت محدود بودن تعداد کالاها وجه آن را واریز کرده ولی نه تنها کالایی دریافت نکرده حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: با تلاش و اقدامات هوشمندانه کارشناسان این پلیس متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد، بطوری که فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌ شود همچنین با توجه به افزایش خرید های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوع کرونا ویروس برخی کسب و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می آورند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.