تجلیل از نوازندگان پیشکسوت عاشورایی در همایش «آن یار دلنواز» رئیس مرکز هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان از برگزاری همایش کشوری نوازندگان پیشکسوت عاشورایی «آن یار دلنواز» در اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، منصور قربانی با اعلام این خبر گفت: همایش […]

تجلیل از نوازندگان پیشکسوت عاشورایی در همایش «آن یار دلنواز»

رئیس مرکز هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان از برگزاری همایش کشوری نوازندگان پیشکسوت عاشورایی «آن یار دلنواز» در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، منصور قربانی با اعلام این خبر گفت: همایش کشوری نوازندگان پیشکسوت و فعال عاشورایی با عنوان «آن یار دلنواز» به‌همت مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی و با همکاری هنرسرای خورشید (مرکز تخصصی موسیقی) وابسته به اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
او با بیان اینکه نام‌گذاری این همایش برگرفته از شعر حضرت حافظ در توصیف عاشورا و کربلا است، افزود: این همایش به‌روایت نواختن سازهای عاشورایی «ترومپت» که در تعزیه‌ها، شبیه‌خوانی‌ها و مراسم‌های آئینی ما از گذشته تا به امروز نقش‌آفرینی کرده است، می‌پردازد.
رئیس مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه این همایش از ۲۶ مردادماه به‌مدت ۳روز در هنرسرای خورشید برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش بزرگان و پیشکسوتان حوزه نوازندگی مراسم آئینی از استان‌های تهران، کرمان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، قم و اصفهان حضور خواهند داشت.
او حفظ و انتقال میراث ملی نیاکان به نسل‌های جوان و آینده کشور را از اهداف برگزاری این همایش دانست و گفت: در این رویداد کشوری که برای اولین بار پیشکسوتان و نام‌آوران حوزه موسیقی ملی کشور را گرد هم جمع می‌کند، از سه تن از پیشکسوتان و برترین‌های ساز ترومپت که پدر ساز ترومپت ایران محسوب می‌شوند، تجلیل می‌شود.
به گفته قربانی، در این همایش از سه تن از بزرگان سازهای ملی که از دنیا رفته‌اند، یاد می‌شود و ازجمله برنامه‌های جانبی این همایش برگزاری نشست‌ها و بحث‌های تخصصی در راستای نقش سازها در مراسم‌های آئینی با حضور اساتید حوزه موسیقی ایرانی است.