ایجاد عدالت در دستمزدهای رادیو جزو اولویت‌هایمان است جبلی گفت: بازنگری و ایجاد عدالت در دریافت و پرداخت رادیو را جزو اولویت‌هایمان قرار دادیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در اختتامیه دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک در جمع خبرنگاران به سوالاتی از جمله اختلاف دستمزد رادیویی‌ها با تلویزیونی‌ها، تولیدات مجموعه‌های […]

ایجاد عدالت در دستمزدهای رادیو جزو اولویت‌هایمان است

جبلی گفت: بازنگری و ایجاد عدالت در دریافت و پرداخت رادیو را جزو اولویت‌هایمان قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در اختتامیه دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک در جمع خبرنگاران به سوالاتی از جمله اختلاف دستمزد رادیویی‌ها با تلویزیونی‌ها، تولیدات مجموعه‌های نمایشی و … پاسخ داد.

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر اینکه طبق وعده داده شده بودجه امسال معاونت صدا با شخص شما بسته می‌شود، تا ناتراز بودن دستمزد کارمندان رادیوی با تلویزیون رفع شود، گفت: بازنگری جدی در حوزه پرداخت‌های رادیو و ایجاد عدالت در دریافت و پرداخت جزو اولویت‌هایمان قرار دادیم.

جبلی ادامه داد: خبر خوشی که به شما می‌دهم این است که ما از معاون صدا خواهش کردیم به صورت ویژه به پیشکسوتان رادیو توجه کند. ظرف روز‌های آینده خبر‌های خوبی در حوزه پیشکسوتان رادیو خواهید شنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ‌های رادیویی‌ها در مقایسه با تلویزیونی‌ها عادلانه می‌شود، تصریح کرد: برای کل رادیو به سمت عادلانه شدن دستمزد‌ها حرکت می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی درباره شایعاتی همچون ادغام شبکه کودک و شبکه امید توضیح داد: اخبار دقیق را روابط عمومی سازمان صداوسیما اطلاع‌رسانی خواهد کرد. برای ما ساختار و سازوکاری اصالت ندارد. آنچه برای ما مهم است حوزه تحولی در محتوا و رویکرد است. اگر تحول در محتوا و رویکرد نیاز به تغییر ساختار داشته باشد، حتماً این اتفاق می‌افتد.

جبلی با بیان اینکه در ساختار سیما سه ساختار جدید ایجاد کردیم، بیان کرد: این سه ساختار شامل سیمرغ، فیلمنامه و برنامه‌های کوتاه بودند. در جای دیگر دو شبکه را کم کردیم. یعنی برای رسیدن به هدف تحول هر ساختاری که نیاز باشد، تغییر می‌کند. حال این تغییر می‌تواند کم یا زیاد باشد.

وی درباره ساخت مجموعه‌های نمایشی خاطرنشان کرد: همچنان سیما فیلم متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌هاست؛ بنابراین هیچ تغییری در ساخت مجموعه‌های نمایشی ایجاد نشده است. حوزه مرکز سیمرغ هم متولی تولید برنامه‌های سیتکام، تله‌تئاتر و … است، تا این گونه‌ها را احیا بخشد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه شاید ظرف هفته‌های آینده اولین تولیدات سیمرغ را ببینیم، بیان کرد: سیمرغ ساختار جدید است. یعنی چند هفته نمی‌شود که ساختمانی برای آن درنظر گرفته شده است. اما سیمرغ حتماً به کیفی و کمی شدن تولیدات کمک خواهند کرد