راه اندازی کانون یاریگران زندگی در روستاهای کردستان/ ۹۲ مؤسسه مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۹۲ مؤسسه مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که از این تعداد ۵٠ موسسه جزو فعالان حوزه مبارزه […]

راه اندازی کانون یاریگران زندگی در روستاهای کردستان/ ۹۲ مؤسسه مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۹۲ مؤسسه مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که از این تعداد ۵٠ موسسه جزو فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی محمدپناه روز سه شنبه ۱۴٠۳/۵/۲۳ در جمع اصحاب رسانه کردستان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد:رسانه ها با رسالتی که دارند کوچکترین رویداد ها را در مناطق دور افتاده منعکس میکنند.
وی گفت:رسانه باید دردهای جامعه را بشناسد و زبان گویا از سوی مردم به مسؤولان باشد.
محمد پناه گفت:کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه های اصلی رسانه ها به شمار میرود و ستاد مبارزه با مواد مخدر به دلیل اهمیت حل مشکلات کارها و اقدامات بسیاری انجام می‌دهد که باید منعکس شود.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد:۵ کمیته تخصصی مقابله، پیشگیری، درمان و مشارکت‌های مردمی با همراهی دستگاه‌ها و مؤسسات مردم نهاد که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مجوز دارند، برای مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنند.
وی گفت: برای پیشگیری از مواد مخدر در استان تفاهم‌ نامه های مختلفی با ادارات استان منعقد شده که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها با آموزش و پرورش منعقد شده است.
وی اذعان کرد:در ۳۰ درصد از روستاهای کردستان باید در سال جاری کانون یاریگران زندگی راه اندازی شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز کل روستاهای استان باید این کانون را داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به کمپ ماده ۱۶ در سنندج گفت: این کمپ معتادان را جمع‌آوری و مورد غربالگردی قرار می‌دهند و هزینه درمان و ترک را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر عهده می‌گیرد که تاکنون ۴۳ نفر از افرادی که در کمپ ماده ۱۶ تحت مراقبت بوده‌اند به آغوش خانواده های خود بازگشتند و در کارگاه یا شرکتهای مختلف مشغول کار هستند.
وی افزود: ۷۹ مرکز کاهش‌آسیب اجتماعی در استان فعالیت دارد که ۱۰ مورد آنها دولتی و مابقی خصوصی است و افرادی که خود داوطلب ترک مواد هستند با کمک خانواده هایشان به این مراکز برای دریافت دارو و کمک به ترک مراجعه می‌کنند.
وی اظهار کرد: تا زمانیکه همه آحاد جامعه بویژه خانواده‌ها به مسأله کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک نکنند کار بخوبی پیش نمی‌رود و بایستی فعالیت در خصوص آسیبهای اجتماعی بصورت محله محور و با کمک اقشار مردم انجام شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود:در راستای مبارزه با سوداگران مرگ تاکنون ۴ هزار شهید در کشور تقدیم انقلاب شده است که ۱۷نفر این آمار جزو استان کردستان هستند.
وی تصرح کرد: برای مقابله با مافیای مواد مخدر، عمده فروش و خرده فروشها تلاش‌های بی شماری شده است که امیدواریم تا ۵ سال آینده استان کردستان از هر گونه آلودگی به مواد مخدر به حداقل برسد.
محمدپناه گفت: ۹۲ مؤسسه مردم نهاد در کردستان مجوز فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند که از این تعداد ۵٠ موسسه جزو فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند.
وی افزود:کردستان جزو پاکترین استانهای کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
محمد پناه اضافه کرد:بیشترین ماده مصرفی در کردستان تریاک و مشتقات با ۳۴ درصد، شیشه ۲۴ درصد، هروئین ۲۱ درصد، حشیش ۱۲ درصد وسایل مواد ۸ درصد مصرف می‌کنند.