نمایشگاه بین المللی ۱idea1world در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول برگزار و مخترعین ایرانی با ارائه طرح های خود شایسته دریافت مدال های طلا، نقره و برنز شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری فارس، این رویداد در تاریخ ۱۶ الی ۱۷ می ۲۰۲۲ معادل ۲۶ الی ۲۷ اردیبهشت ماه […]

نمایشگاه بین المللی ۱idea1world در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول برگزار و مخترعین ایرانی با ارائه طرح های خود شایسته دریافت مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری فارس، این رویداد در تاریخ ۱۶ الی ۱۷ می ۲۰۲۲ معادل ۲۶ الی ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با سخنرانی خانم مانلی شه رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و آقای بولنت کاواکلی رئیس انجمن مخترعین ترکیه در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول افتتاح گردید.
مهرداد سلیمانی مسئول دفتر مرکزی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در ایران در این خصوص گفت: از جمله حامیان این رویداد اتاق بازرگانی ترکیه، مرکز تجاری سازی اطلاعات ترکیه، سازمان پژوهش و نوآوری ترکیه، شهرداری استانبول و سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان است که امسال با حضور ۱۷ کشور از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در مرکز تجاری سازی اطلاعات استانبول برگزار گردید.
مهرداد سلیمانی افزود: در این رویداد طرح های نوآورانه از کشورهای مختلف جهان جهت انتقال تکنولوژی،‌ تجاری سازی، شبکه یابی و فروش در ۱۴ کارگروه تخصصی حضور یافته اند و در پایان این رویداد به طرح های برگزیده مدال طلا، نقره، برنز و جایزه ویژه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان اعطا شد.

مسئول دفتر مرکزی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان در ایران افزود : همزمان با برگزاری این رویداد، جلسه مشترک دفتر خاورمیانه سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان جهت بررسی آخرین وضعیت کشورهای خاورمیانه در زمینه نوآوری و اختراعات و تصمیم گیری در خصوص برنامه های آتی این سازمان با حضور نمایندگان کشورهای منطقه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار و نماینده ایران در سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان نیز گزارشی از آخرین فعالیت های انجام شده در یک سال گذشته ارائه نمود.

مهرداد سلیمانی افزود: تیم های شرکت کننده از سوی جمهوری اسلامی ایران شایسته دریافت یک مدال طلا، پنج مدال نقره و دو مدال برنز در این رویداد شدند. که اسامی آنان به شرح زیر می باشد:
سولماز چرایی، وحید فقیهی، احسان مرزبان شیرخارکلایی، شیما مرزبان شیرخارکلایی، سیما چابی وایسی نژاد مدال طلا
امیرحسین پاینده، امین فرجی، سامان کیوان نیا، سوزانا استوجاکوویچ سلوستکا، رضا رئیسی، مصطفی رفتاری، فاطمه رشیدنیا مدال طلا
ثنا اسماعیلی، دیانا شفیعی مدال نقره
سروه گرجی پور، محمد عزیزی مدال نقره
محمدرضا هادی نجف آبادی , محمدرضا یزدانی فضل آبادی , سارا یزدانی فضل آبادی , محمد صادقی , مهدی ربیعیان مدال نقره
مرتضی چمن آرا، آرمین آهنروبای، امین آهنربای، نوشین آهنروبای، مهدیه سوری، حمید قره باغی، حامد حدادی اقدم مدال برنز
مبینا آگاه، مینا دیناریان، محمدعلی ذاکرفتحی، خورشید خورگامی، علی شمس خامنه مدال برنز
آیسان اصل محمدپور انارجانی مدال برنز