نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اصلاح لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه هفتم توسعه تاکید کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات پیش آمده برای قوانین مندرج در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه دولت گفت: نگرانی های جامعه ایثارگری به حق است و مواردی که […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اصلاح لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه هفتم توسعه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات پیش آمده برای قوانین مندرج در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه دولت گفت: نگرانی های جامعه ایثارگری به حق است و مواردی که موجب نگرانی خانواده های شهدا شده باید رفع گردد.

وی گفت: فرزندان شهدا بدانند که مجلس انقلابی اجازه نخواهد حقوقی از آحاد مردم به خصوص فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری نادیده گرفته شده و یا حذف گردد.

سمیه محمودی رئیس فراکسیون فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی نیز در همین باره اظهار داشت: لایحه پیشنهادی دولت را به دقت مطالعه کرده ایم و موضوعات مختلف را با اعضای کمیسیون تلفیق در میان گذشته ایم.

وی با بیان اینکه مواردی که باعث تضییع حقوق خانواده ها و فرزندان شهدا می شود را به نماینده دولت منتقل کرده ایم گفت: ایرادات پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه توسط فرزندان شاهد بررسی و در کمیسیون فرزندان شاهد مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با اقدامات مجلس شورای اسلامی مواردی که باعث نگرانی خانواده های شهدا شده است از لایحه پیشنهادی دولت حذف گردد.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون تلفیق لایحه هفتم توسعه در همین باره گفت: قوانین مربوط به ایثارگران یک شبه حذف نمی شوند.

وی ادامه داد: در زمان تصویب ماده ۴۴، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور بودم که در آن مقطع موضوعات مربوط به تسهیلات خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری را با دقت و به صورت کارشناسی بررسی کردیم. این قوانین بسیار دقیق و کارشناسی بوده که نمی توان به راحتی و یک شبه آنها را حذف کرد.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: فرزندان شهدا نگران نباشند و تمام تلاش خود را برای اصلاح مواد قانونی لایحه برنامه هفتم توسعه به کار خواهیم بست.