علوفه مورد نیاز گونه های علف خوار، تأمین و در منطقه حفاظت شده کهیاز پخش شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان ،«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، تامین علوفه گونه های علف خوار در سال جاری به دلیل خشکسالی، توسط اداره کل حفاظت […]

علوفه مورد نیاز گونه های علف خوار، تأمین و در منطقه حفاظت شده کهیاز پخش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان اصفهان ،«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست اردستان، تامین علوفه گونه های علف خوار در سال جاری به دلیل خشکسالی، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام شد و مراحل خرید و انتقال ۱۰ تن یونجه از دشت مغان استان اردبیل به شهرستان اردستان، به پایان رسید.

محیط بانان شهرستان جهت تامین علوفه آهو، به پخش بسته های علوفه در زیستگاه های منطقه حفاظت شده کهیاز، اقدام کردند تا از خروج این گونه از زیستگاه اصلی خود به علت گرسنگی ناشی از عدم دسترسی به علوفه کافی جلوگیری کنند. بروز و ظهور پدیده خشکسالی در سال های اخیر، مقدار علوفه مورد نیاز برای حیات وحش در زیستگاه های طبیعی را تحت تاثیر قرار داده است.

دلیل دیگر پخش علوفه در این زیستگاه ها، جلوگیری از پراکندگی آهوان است. پخش علوفه مورد نیاز در فصل تابستان با هدف مراقبت از این گونه صورت می‌گیرد تا امنیت این گونه باارزش به خطر نیفتد.