بیمارستان توحید سنندج به سه دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه مجهز شد بیمارستان توحید سنندج با دریافت دو دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه، گامی بزرگ در ارتقای سطح خدمات درمانی قلب و عروق در استان کردستان برداشته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این تجهیزات پیشرفته که از مرکز […]

بیمارستان توحید سنندج به سه دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه مجهز شد

بیمارستان توحید سنندج با دریافت دو دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه، گامی بزرگ در ارتقای سطح خدمات درمانی قلب و عروق در استان کردستان برداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این تجهیزات پیشرفته که از مرکز قلب تهران به بیمارستان توحید سنندج انتقال یافته‌ است، امکان انجام پیچیده‌ترین عمل‌های قلبی را با بالاترین استانداردهای جهانی فراهم می‌آورند.
پمپ قلب که به آن دستگاه یا ماشین قلب و ریه، بای پس قلبی-ریوی، CPB وCardiopulmonary bypass نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که می‌تواند در عمل‌های جراحی وظیفه‌ قلب و ریه‌ فرد را برعهده بگیرد.
این بدین معناست که در مواقع لازم مثل عمل جراحی قلب باز، ماشین قلب و ریه، به جای قلب عمل پمپاژ خون و به جای ریه عمل اکسیژن رسانی به خون را انجام می‌دهد.
عملکرد اصلی دستگاه، رساندن خون اکسیژن رسانی شده به مغز و دیگر اندام‌های حیاتی بدن است تا کادر جراحی بتوانند روی قلبی که خالی از خون و بی حرکت است به راحتی جراحی را انجام دهند.
خونی که به قلب باز می‌گردد ابتدا وارد دستگاه شده و سپس به رگ ها باز می‌گردد. پس از اتمام جراحی، قلب دوباره شروع به کار کرده و دستگاه قلب و ریه از بیمار جدا می‌شود.