رها سازی ۲۳ قطعه کبک به دامان طبیعت سقز سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: ۲۳ قطعه کبک وحشی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در یکی از زیستگاه های شهرستان رهاسازی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ایوب شریفی اظهار داشت:مأموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد […]

رها سازی ۲۳ قطعه کبک به دامان طبیعت سقز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: ۲۳ قطعه کبک وحشی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در یکی از زیستگاه های شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ایوب شریفی اظهار داشت:مأموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد و با حکم قضائی در تفتیش و در چند ماموریت جداگانه در مناطق تحت مدیریت این کبک ها از دست سودجویان نجات داده شد.
وی ادامه داد:این کبک ها پس از انتقال به اداره و معاینات پزشکی توسط دامپزشک معتمد و اطمینان از سلامت جسمی، کبک ها رها سازی شدند.
وی افزود:به منظور فرهنگ سازی این اقدام با حضور انجمن های مردم نهاد و علاقه مندان به طبیعت انجام شد که گام مؤثری در راستای آگاه سازی و حفاظت از حیات وحش است.
وی با بیان اینکه در این مراسم قفس‌های چوبی نیز معدوم سازی شدند،افزود:از مردم فهیم و طبیعت دوست درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.