برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری ازخودکشی در شهرستان بیجار روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی کارگاه آموزشی در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان بیجار برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این کارگاه آموزشی با همکاری مرکز مثبت زندگی ۳۱۲۳ و با حضور مشاور خانواده و تعدادی […]

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری ازخودکشی در شهرستان بیجار

روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی کارگاه آموزشی در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این کارگاه آموزشی با همکاری مرکز مثبت زندگی ۳۱۲۳ و با حضور مشاور خانواده و تعدادی از توانخواهان و مددجویان و والدین آنها برگزار شد.

سیده طیبه زمانی مشاور خانواده در ابتدا به تعریف خودکشی، عوامل خودکشی، مداخله به موقع و انواع درمان خودکشی پرداخت و افزود: تنها بودن، مصرف الکل و مواد مخدر، افکار و احساسات منفی و فکر کردن در مورد خودکشی از مهم‌ترین عوامل مربوط به خودکشی می‌باشد بنابراین نزدیکان افرادی که تمایل به خودکشی دارند می‌توانند با اقداماتی نظیر ایمن کردن محیط خانه، دور کردن احساسات و افکار مربوط به خودکشی از فرد و امید دادن، وی را از این پدیده شوم بازدارند.

وی همچنین تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، مراجعه به کلینیک‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی و حرف زدن با دوستان و نزدیکان را از راههای پیشگیری از خودکشی دانست.

دهم سپتامبر مصادف با نوزدهم شهریور به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است؛ به همین مناسبت هر سال در سراسر دنیا اقدامات پیشگیرانه‌ای با هدف اطلاع رسانی به مردم و کاهش آمار قربانیان خودکشی برگزار می‌گردد.

کویستان عبدالحکیمی