اهدای اعضای بدن جوان ۱۶ ساله ساکن جوی آبادی خمینی شهر با اعلام رضایت خانواده جوان ۱۶ ساله بختیاری ساکن جوی آباد خمینی شهر ، اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی به چهار فرد نیازمند عضو در تهران، شیراز و اصفهان جانی دوباره بخشید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سرپرستار اتاق عمل بیمارستان […]

اهدای اعضای بدن جوان ۱۶ ساله ساکن جوی آبادی خمینی شهر

با اعلام رضایت خانواده جوان ۱۶ ساله بختیاری ساکن جوی آباد خمینی شهر ، اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی به چهار فرد نیازمند عضو در تهران، شیراز و اصفهان جانی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سرپرستار اتاق عمل بیمارستان الزهرا اصفهان گفت: در پی حادثه تصادف برای جوان ۱۶ ساله (بختیاری ساکن جوی آباد خمینی شهر) که دچار مرگ مغزی شده بود، قلب، دوکلیه و کبد این جوان، با رضایت مادر وی به چهار بیمار نیازمند عضو اهدا و پیوند شد.
زهرا شیرانی افزود: قلب این جوان برای بیمارستان شهید دانشوری تهران، کبد وی به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارسال و کلیه‌های وی نیز به دو بیمار اصفهانی پیوند زده شد.
مسئول تیم پیوند قلب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تهران هم گفت: یک خانم جوان از مدت‌ها قبل به دلیل بیماری قلبی در لیست پیوند قرار داشت که امروز تیم پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری در ماموریتی هوایی به اصفهان، قلب این نوجوان ۱۶ ساله را پس از برداشت به تهران منتقل کرد تا به بیمار نیازمند عضو پیوند بزند.
دکتر ضرغام حسین احمدی افزود: فرآیند انتقال قلب و پیوند باید کمتر از ۳ ساعت انجام شود، تا قلب اهدایی قابل استفاده باشد.
وی با اشاره به اینکه این امر نتیجه کار گروهی است که حدود ۱۰۰ نفر در آن دخالت دارند گفت: فعالیت فوق العاده و همدلی ارگان‌هایی همچون اورژانس، هوانیروز و دانشگاه علوم پزشکی است تا این امر به نتیجه رسیده و یک بیمار نجات پیدا کند.
مسئول تیم پیوند قلب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تهران ضمن قدردانی از خانواده اهدا کننده عضو گفت: این عزیزان با کمال بزرگواری و ایثار اجازه پیوند اعضای عزیزشان را دادند و تلاش تیم پیوند پاسخی به بزرگواری خانواده ی بیمار مرگ مغزی بود .
در سال گذشته اعضای بدن ۳۰ بیمار مرگ مغزی در اصفهان با رضایت خانواده شان نجات بخش سایر بیماران شده است.