قبوض گاز افزایش یافته با تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می‌شوند با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته گاز با تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران […]

قبوض گاز افزایش یافته با تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می‌شوند

با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته گاز با تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته گاز با تخفیف ۷۰ درصدی محاسبه می شود.

مسلم رحمانی افزود: از ۱۶ آذر مصوبه جدید در مورد اصلاح تعرفه‌های از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس آن، سه پله اول بدون تغییر به اسم مصارف متعارف، سه پلکه ۴تا ۶ با سی درصد افزایش تعرفه ها و ۴ پله ۷ تا ۱۰، با ۵۰ درصد افزایش تعرفه مواجه شدند که مشترکینی که در این ۷ پله قرار می گرفتند مشترکین پرمصرف ما هستند.

رحمانی ادامه داد: دو پلکان یازدهم و دوازدهم مشترکینی بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند که تعرفه های آنها، با رقم ثابت ۵ هزار تومان و ۶ هزار تومان محاسبه می شود.

وی افزود: همزمان با این مصوبه، موج سرمای بی‌سابقه ای وارد کشور شد و از ابتدای دی ماه سرمای بی سابقه ای را شاهد بودیم به طوری که بیش از ۲۶ مرکز کشور دمای زیر صفر را شاهد بودند و ماندگاری سرما هم در کشور بی‌سابقه بود و تا همین الان هم تعدادی زیادی از شهرهای کشور زیر صفر هستند.

رحمانی خاطرنشان کرد: این سرما و ماندگاری یک مقدار مصارف را دچار چالش کرده بود و با قبوض جدیدی که صادر شد، شاهد افزایش گازبهای برخی مشترکین بودیم.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قبض گازی که در این چند روز صادر شده، نزدیک به ۶۰ درصد قبض‌ها در همان سه پلکان اول قرار گرفتند و افزایش تعرفه‌ای نداشتند و فقط ۱.۶ درصد مشترکین وارد پلکان یازدهم و دوازدهم شدند، اما با توجه به اینکه در همین ۱.۶ درصد، برخی مشترکین در روستاها و شهرهای کوچک بودند، آقای رئیس جمهور دستور جدیدی صادر کردند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: با دستور رئیس‌جمهور، به منظور کمک به اقتصاد خانوارها در شرایطی که کشور با سرمای بی‌سابقه مواجه شده بود، تعرفه افزایش یافته طبق مصوبه‌ای که از ۱۶ آذرماه ابلاغ شده بود، برای تمامی قبوض صادر شده و در دست صدور، ۷۰ درصد تخفیف خواهد داشت.

رحمانی تصریح کرد: بازبینی و اصلاح قبوض صادر شده از فردا آغاز می‌شود و کسانی که قبوض خود را پرداخت کرده‌اند، در مبالغی که با تعدیل مواجه می‌شود، در قبوض بعدی بستکانکار خواهند شد.