مدیرکل انتقال خون استان اصفهان مراکز فعال اهدای خون اصفهان در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،کیان دهراب‌پور مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: نذر خون حسینی سازمان انتقال خون از ابتدای […]

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان مراکز فعال اهدای خون اصفهان در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،کیان دهراب‌پور مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: نذر خون حسینی سازمان انتقال خون از ابتدای ماه محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و چه بهتر که شهروندان سایر افراد را نیز به این امر داوطلبانه و خیرخواهانه تشویق کنند تا نیاز بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی، بیش از پیش تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه ایام محرم یادآور ایثار و فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع) و یاران فداکار او در کربلا است، افزود: اهدای خون، اهدای زندگی است و اهداکنندگان خون، به منظور پیشگیری از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نذر خون خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش اجتماعی، تصریح کرد: پویش نذر خون سال جاری با شعار «اهدای خون؛ فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» برگزار می‌شود و امید است شهروندان مانند همیشه یاری‌گر بیماران باشند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای خون جوانان، بار اولی‌ها و بانوان، ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیازی مستمر است و تداوم در اهدای خون از الزامات هر جامعه محسوب می‌شود.

به گفته وی، نحوه فعالیت مراکز اهدای خون در دهه ابتدایی محرم به شرح زیر است:

۱. خون‌گیری در مرکز ثابت خمینی‌شهر از اول تا هشتم محرم به جز سوم محرم در دو شیفت فعال از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۶

۲. خون‌گیری تیم سیار فلاورجان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ یکم و دوم مردادماه مصادف با پنجم و ششم محرم، از ساعت ۸:۰۰ لغایت ۱۲:۳۰

۳. خون‌گیری تیم سیار در مرکز فوریت‌های قهدریجان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ سوم و چهارم مردادماه مصادف با هفتم و هشتم محرم، از ساعت ۸:۰۰ لغایت ۱۲:۳۰

۴. خون‌گیری در روز تاسوعا (نهم محرم) در خمینی‌شهر و پایگاه خواجو از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۴

۵. خون‌گیری در روز عاشورا (دهم محرم) در خمینی‌شهر و پایگاه خواجو از ساعت ۷:۳۰ لغایت