۱۹هزار کردستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند بازرس کل کردستان گفت:در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در استان کردستان در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عیسی هواسی روز یکشنبه در نشست خبری در سنندج […]

۱۹هزار کردستانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند

بازرس کل کردستان گفت:در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در استان کردستان در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عیسی هواسی روز یکشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد:در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در استان در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان اینکه سند جدید تحول و تعالی قضایی امسال در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ گزارش آسیب شناسی به مجموعه دستگاه‌های اجرایی و استانداری ارسال شد.

بازرس کل کردستان گفت: بخشی از کار سازمان بازرسی تشکیل پرونده های تعقیب کیفری و تعقیب اداری انضباطی است اما بخش عمده کار ما تهیه گزارش های اصلاح امور است و الزاما گزارش های ما منجر به تشکیل پرونده های تعقیب کیفری و اداری انتظامی نمی شود.

هواسی افزود: سال گذشته ۹۷ گزارش بازرسی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: فعالیت های ما با توجه به راهبرد سند تعالی قوه قضائیه هر سال افزایش می یابد و به صورت مستمر از دستگاه های اجرایی بازرسی انجام می دهیم.

بازرس کل کردستان اضافه کرد: سال گذشته ۱۳۲ گزارش اصلاح امور( یعنی جایی که در جریان فرآیندها و ساختار امور اشکال دیدیم) تهیه شد و در مجموعه ۲۵۶ پیشنهاد اصلاحی را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم.

هواسی ادامه داد:در حوزه گزارش های تعقیب کیفری ۲۳ گزارش در سال گذشته تهیه کردیم که ۶۰ درصد گزارش های ما منجر به محکومیت متهمان شد و این نشان از اتقان گزارش های ما و جدیت در برخورد با فساد است.

وی افزود:در حوزه گزارش های تعقیب اداری و انتظامی هم ۷۵ گزارش تهیه و به مراجع و هیات های رسیدگی به تخلفات ارسال شد که در این زمینه ۸۰ درصد متهمان معرفی شده، محکوم شدند.

هواسی یکی دیگر از وظایف سازمان بازرسی را رسیدگی به شکایات مردمی علیه دستگاه های دولتی اعلام کرد و گفت: سامانه ir. ۱۳۶ در دسترس مردم است و شهروندان از این طریق می توانند شکایت خود را مطرح و کد رهگیری دریافت کنند، ضمن اینکه از طریق همین سامانه در جریان روند بررسی پرونده قرار خواهند گرفت.

هواسی گفت: پارسال بیش از ۲ هزار و ۲۱۶ شکایت به سازمان بازرسی ارسال شده است که در زمان قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی میزان اثربخشی ناشی از ورود بازرسی در بخش های مختلف را ۳۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:پیگیری وصول حقوق دولتی از معادن سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و مطالبات مالیاتی هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

بازرس کل کردستان با اشاره به انتخابات گفت:انتخابات یک رویداد سیاسی است و مشارکت در انتخابات، نیازمند همت همه اقشار است و نقش اصحاب رسانه نیز در این زمینه بسیار مهم است، امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری باشیم و این مهم با توجه به شعور سیاسی بالای مردم اتفاق می افتد.