ترکیه به تیراندازی نیروهای گارد ساحلی یونان به سوی یک کشتی ترکیه‌ای با پرچم کشور کومور در آب‌های بین‌المللی اعتراض کرد و خواستار بررسی آن شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم،بنابر اعلام مقامات ترکیه، روز شنبه یک کشتی ترکیه ای به نام آناتولیان با پرچم کومور در هنگام عبور از آب […]

ترکیه به تیراندازی نیروهای گارد ساحلی یونان به سوی یک کشتی ترکیه‌ای با پرچم کشور کومور در آب‌های بین‌المللی اعتراض کرد و خواستار بررسی آن شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم،بنابر اعلام مقامات ترکیه، روز شنبه یک کشتی ترکیه ای به نام آناتولیان با پرچم کومور در هنگام عبور از آب های بین المللی دریای اژه مورد تیراندازی نیروهای گارد ساحلی یونان قرار گرفته است.

سرنشینان این کشتی که ترک تبار بودند با گارد ساحلی ترکیه تماس گرفته و بعد از رسیدن قایق های گارد ساحلی ترکیه، طرف یونانی منطقه را ترک کرده است.

منابع ترکیه ای در این خصوص اعلام کردند که، در مورد این حادثه که کاملاً مغایر با قوانین بین المللی است، در آنکارا و آتن، نزد مقامات یونان اقدام فوری انجام شد و این رویداد مورد اعتراض قرار گرفت. با توجه به وخامت حادثه، رسیدگی و توضیح فوری درخواست شد.

تنش ها بین ترکیه و یونان طی ماههای اخیر افزایش چشمگیری یافته است به طوریکه مدتی پیش رادارها یونان بر روی جنگنده های اف ۱۶ ترکیه قفل کردند که این موضوع مورد اعتراض شدید آنکارا قرار گرفت.