نیروهای امنیتی ترکیه سه‌شنبه شب از دستگیری سه تن در جنوب این کشور به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، منابع امنیتی ترکیه به خبرگزاری “آناتولی” گفته اند که این افراد به دام یگان مبارزه با تروریسم در استان “شانلی اورفه ” افتاده‌اند. براساس این گزارش، یگان […]

نیروهای امنیتی ترکیه سه‌شنبه شب از دستگیری سه تن در جنوب این کشور به اتهام عضویت در گروهک تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، منابع امنیتی ترکیه به خبرگزاری “آناتولی” گفته اند که این افراد به دام یگان مبارزه با تروریسم در استان “شانلی اورفه ” افتاده‌اند.

براساس این گزارش، یگان های مبارزه با تروریسم استان شانلی اورفه با حمله به سه واحد مسکونی، سه فرد مشکوک به عضویت در گروهک تروریستی داعش را دستگیر و این افراد در اختیار مراکز امنیتی این استان قرار گرفتند.

ترکیه ۲۹ آبان ماه سال جاری نیز اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور ۱۱ عضو داعش را در منطقه موسوم به “عملیات سپر فرات” در شمال سوریه بازداشت کرده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای ترکیه‌ شمار زیادی دستگاه‌های تکنولوژی شامل بیش از ۴ هزار چاشنی الکترونیکی انفجار بمب و صدها برد مدار و ولتاژ سنج از این افراد ثبت و ضبط کردند.

این گزارش می افزاید، در بازجویی‌های اولیه، این افراد اعتراف کردند که از حملات داعش در ابتدای سال جاری میلادی در زندان “غویران” در استان حسکه در شمال شرق سوریه حمایت لجستیکی انجام داده‌اند.