تمرکز بر حوزه اقتصادی و اشتغال فارغ التحصیلان در کردستان مهمترین راهبرد دولت در سال آینده است / کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری کردستان در زمستان سال جاری استاندار کردستان گفت:با اتفاقات مبارکی که سال جاری در کردستان روی داد سال آینده نیز سال رونق فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و تمرکز بر حوزه اقتصادی استان به […]

استاندار کردستان گفت:با اتفاقات مبارکی که سال جاری در کردستان روی داد سال آینده نیز سال رونق فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و تمرکز بر حوزه اقتصادی استان به ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه در آخرین جلسه شورای اداری استان کردستان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد:خداوند متعال را شاکریم که این توفیق را به ما داده تا در خدمت مردم کردستان باشیم کما اینکه وقتی میزان خدمت و کارهایی که انجام داده‌ایم را با مسوولیت سنگینی که پذیرفته‌ایم قیاس می‌کنیم به شدت به مردم بدهکار هستیم.
وی سال ۱۴۰۲ را سرشار از رویدادهای مبارک و خوشایند در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و عمرانی عنوان کرد که بازتاب‌های گسترده جهانی و ملی داشته است.


استاندار کردستان با بیان اینکه رویدادهای زیادی در حوزه فرهنگ، هنر،عمران و غیره در سال‌جاری در استان اتفاق افتاد، تصریح کرد: مسیری که پیش می‌رویم به گواه آماری که در این جلسه ارائه شد مسیر درستی است، ممکن است برخی اجزای ما به درستی کار نکنند اما در همه حوزه‌ها پیشرفت قابل قبولی حاصل شده است‌‌.
زارعی کوشا تصریح کرد:پیگیری و کارکردن مجدادنه، در کنار مردم بودن، شناخت درست و پیگیری مسائل به قصد حل و تحقق آن و همراهی دستگاه‌های مختلف موجب شده اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد و تا حدودی گره‌گشایی شود.
وی خاطرنشان کرد:گل سرسبد برنامه‌های استان در سالی که گذشت هفته وحدت و سفر رئیس جمهور بود که استقبال مردم کردستان از رئیس‌جمهور و هیئت دولت بازتاب داخلی و خارجی زیادی داشت.
استاندار کردستان با بیان اینکه در معدود استانی رئیس جمهور دو روز کامل حضور داشت، گفت: در حال رایزنی برای تکرار سفر رئیس‌جمهور در سال آینده هستیم.


زارعی کوشا به انتخابات اخیر هم گریزی زد و گفت: فرایند برگزاری انتخابات در ۵ حوزه انتخابیه مجلس در استان تایید شده که انتخاب نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری را به همه منتخبان تبریک عرض می‌کنم و آرزوی توفیق داریم.
وی خاطرنشان کرد:از تلاش‌ها، همراهی و همدلی نمایندگان مردم در دوره فعلی نیز تقدیر می‌کنم، برخی از نمایندگان انصافا پیگیری جدی در مورد مسائل استان داشتند که منجر به گره‌گشایی های زیادی شد.
استاندار کردستان بیان کرد: امیدواریم  تعامل با مجمع جدید نمایندگان مجلس که مجمع مجربی هم هست و در خرداد ماه سال آینده تشکیل می‌شود منجر به تسهیل و تسریع توسعه و پیشرفت استان باشد.
زارعی کوشا اظهار کرد:سال آینده، سال رونق فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و تمرکز بر حوزه اقتصادی استان به ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:نرخ بیکاری استان در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته شش درصد کاهش داشته، به گونه‌ای که در سال گذشته این رقم ۲۰.۵ درصد بود، اما امسال به ۱۴.۶ درصد کاهش یافته است.


استاندار کردستان گفت:در حوزه درآمدها نیز ۸۸ درصد تحقق را داشتیم که از لحاظ مطلق عددی، یک هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته رشد را شاهد بودیم.