مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از احتمال محرومیت سه ساله فوتبال ایران خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که امروز در برنامه ورزشگاه حاضر شده بود گفت: رئیس فدراسیون فوتبال قدرتش برای بعضی امور نقش نمی‌بندد. آگاه است ولی قدرتی برای برخی امور ندارد. مثل […]

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از احتمال محرومیت سه ساله فوتبال ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که امروز در برنامه ورزشگاه حاضر شده بود گفت: رئیس فدراسیون فوتبال قدرتش برای بعضی امور نقش نمی‌بندد. آگاه است ولی قدرتی برای برخی امور ندارد. مثل رابطه یک مدیر باشگاه و سرمربی؛ مدیر باشگاه می‌تواند سرمربی را عوض کند اما نمی‌تواند بگوید که مثلاً این گلر را داخل گل قرار بده، این را بگذار دفاع وسط یا چنین چیزی.

او ادامه داد: ما هم همین هستیم، فدراسیون فوتبال افراد صدور مجوز حرفه‌ای را به AFC معرفی میکند و حکم می‌دهد ولی این که دخالتی در امور آنها داشته باشد، اصلا چنین چیزی نیست و چنین اختیاری را هم ندارد ولی این هم هست که اگر خدایی نکرده مثل سال‌های قبل تخلفی صورت بگیرد که صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را تأیید کند و بعد آن‌ها رد کنند، پارسال ما را دو سال محروم کردند ولی با رایزنی‌هایی که انجام شد جریمه نقدی ماند.

تاج در پایان خبر شوکه کننده‌ای را مطرح کرد و گفت: امسال ممکن است کل مجموعه ما را شامل فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، جام باشگاه‌های آسیا و… را سه سال محروم کنند.

البته تاج با خونسردی خاصی این خبر را اعلام کرد که با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد که خطر چندان بزرگی برای این محرومیت سه ساله فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند و صحبت‌های رئیس فدراسیون بیشتر حالت هشدار داشته است.

او گفت: در صدور مجوز حرفه‌ای یک بندی وجود دارد که باشگاه‌ها نباید زیان‌ده باشند که در حال حاضر در لیگ ما هیچ تیمی به این شکل نیست! با این حال سهمیه ما در لیگ قهرمانان نمی‌سوزد و اگر تیمی نتواند به خاطر صدور مجوز حرفه‌ای برود، تیم دیگر جایگزین می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: سازمان لیگ به همه باشگاه‌ها عنوان کرده نباید با هیچ بازیکن جدیدی قرارداد امضاء کنند.