مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۶ راهبرد کلیدی بنیاد شهید برای نظام‌مندسازی و ارتقاء خدمات مددکاری به جامعه ایثارگری را تشریح کرد و گفت: تمرکز اصلی این راهبردها بر تقویت ظرفیت مددکاران، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استقرار عدالت در توزیع خدمات در سطح ملی است. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۶ راهبرد کلیدی بنیاد شهید برای نظام‌مندسازی و ارتقاء خدمات مددکاری به جامعه ایثارگری را تشریح کرد و گفت: تمرکز اصلی این راهبردها بر تقویت ظرفیت مددکاران، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استقرار عدالت در توزیع خدمات در سطح ملی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،دکتر بهروز بزرگی، به نقش تاریخی مددکاران اشاره و اظهار کرد: مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته، نقش ویژه‌ای در ارائه خدمات و به عنوان پل ارتباطی تنگاتنگ میان بنیاد شهید و جامعه ایثارگری شامل والدین شهدا، همسران معظم و جانبازان ایفا کرده‌اند.

وی سپس ۶ راهبرد محوری که در این مدت پیگیری شده تا به یک نظام واحد در حوزه مددکاری دست یابیم را برشمرد و گفت: راهبرد نخست، توانمندسازی خود مددکاران برای ارائه خدمات بهتر و راهبرد دوم، توانمندسازی جامعه ایثارگران در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر بزرگی بر عدالت محوری در ارائه خدمات تاکید کرد تا توزیع عادلانه خدمات در سراسر کشور محقق شود و افزود: کیفیت‌گرایی و اثربخشی ارائه خدمات در تمامی حوزه‌های فعالیت بنیاد شهید، از جمله طرح سپاس، مشاوره و آموزش، جزو راهبردهای اصلی است.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: موضوع پیشگیری در بنیاد شهید یک موضوع مغفول است؛ تلاش ما این است که با برگزاری آموزش‌ها، میزان آسیب‌های اجتماعی را در خانواده‌ها کاهش دهیم، زیرا پیشگیری ارجح بر درمان است که خود هزینه‌های بالایی دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد ششم، هوشمندسازی نظام مددکاری با توجه به گسترش هوش مصنوعی است، اضافه کرد: هدف نهایی ما این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، خدمات مشاوره و مددکاری را به نحو احسن گسترش داده و استقرار نظام مددکاری را به شکلی مطلوب به سرانجام برسانیم.