دوره دریافت مستمری در حال افزایش است  زهرا نصیری مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان تأمین اجتماعی دومین تولیدکننده خدمات درمان و اولین خریدار خدمات درمان در کشور است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران مرتضی حاجی کاظمی ، ضمن گرامیداشت «هفته تامین اجتماعی» با بیان اینکه مشکلات تأمین اجتماعی مختص کشور ما […]

 دوره دریافت مستمری در حال افزایش است

 زهرا نصیری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان تأمین اجتماعی دومین تولیدکننده خدمات درمان و اولین خریدار خدمات درمان در کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران مرتضی حاجی کاظمی ، ضمن گرامیداشت «هفته تامین اجتماعی» با بیان اینکه مشکلات تأمین اجتماعی مختص کشور ما نیست و در همه جوامع دیده می‌شود، اظهار کرد: افزایش نرخ امید به زندگی، قوانین مربوط به حمایت از خانواده و نرخ رشد جمعیت در کشور موجب پرداخت تا ۵۰ سال حق بازنشستگان شده و ناترازی ایجاد کرده است. که راهکار مقابله با آن نیز افزایش سن بازنشستگی و پیدا کردن گروه‌های هدف است.

وی با اشاره به بحران اجتماعی کشور فرانسه در افزایش سن بازنشستگی با ۶۴ سال، خاطرنشان کرد: دوره دریافت مستمری در حال افزایش است و از طرفی با معضل کاهش نرخ باوری مواجه هستیم.وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی در کشور داریم، عنوان کرد: طبق آمار، حدود ۵ میلیون نفر از افراد شاغل بوده و یا خانه‌دار هستند و جزو صندوق بیمه‌ای ما به شمار نمی‌روند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت:جمعیت تحت پوشش استان اصفهان بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستندوی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد، افزود:پرداخت بیمه بیکاری در استان نسبت به سال گذشته۹درصد کاهش داشته است.

حاجی کاظمی، با بیان اینکه دوره دریافت مستمری در حال افزایش است و از طرفی با معضل کاهش نرخ باوری مواجه هستیم، گفت: در برنامه توسعه هفتم این امر در نظر گرفته شده و افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال بصورت پلکانی در نظر گرفته شده است که البته این قانون امسال اجرایی نمی شود.حاجی کاظمی با بیان اینکه کل دریافتی‌های ما در استان جوابگوی تنها بخش درمان ما نیست، گفت: پرداخت دیون از سوی دولت به‌صورت نقد نبوده و شرکت‌هایی هستند که در بسیاری از موارد سودده نیستند و بخشی از سبد شرکت‌های شستا تأمین اجتماعی را این شرکت‌ها تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی دومین تولیدکننده خدمات درمان و اولین خریدار خدمات درمان در کشور است، گفت: ورشکستگی در ساختار تأمین اجتماعی امکان اتفاق‌افتادن ندارد، بلکه دولت باید نقش خود را بیشتر کند و اصلاح قوانین صورت بگیرد.