صندوقی برای تضمین تسهیلات اشتغال مددجویان بی ضامن قائم مقام بنیاد حیات از تاسیس صندوق تضمین اشتغال برای ضمانت تسهیلات مددجویان کمیته امداد و کمک به ایجاد اشتغال خانواده ها خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هدایت صفری قائم مقام بنیاد حیات در سفر به استان کردستان و در جلسه […]

صندوقی برای تضمین تسهیلات اشتغال مددجویان بی ضامن

قائم مقام بنیاد حیات از تاسیس صندوق تضمین اشتغال برای ضمانت تسهیلات مددجویان کمیته امداد و کمک به ایجاد اشتغال خانواده ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هدایت صفری قائم مقام بنیاد حیات در سفر به استان کردستان و در جلسه اشتغال عنوان کرد:در جهت تزریق امید و کارآفرینی و کمک به توانمندی خانواده‌ها، برنامه‌ای جدید برای ایجاد اشتغال در کشور آغاز شده است.
وی افزود:این برنامه با هدف آماده‌سازی فردی و جمعی در تمامی حوزه‌ها، به دنبال تبدیل خدمات بلاعوض به خدمت معوض و کمک برای رسیدن خانواده ها به معیشت پایدار است.
قائم مقام بنیاد حیات اظهار کرد: صندوق تضمین اشتغال به عنوان برنامه ای برای ضمانت بی‌ضامن‌ها معرفی شده و در سطح کشور ۶ هزار مددجو می توانند از این ظرفیت بهره گیری کنند و سهمیه استان کردستان ضمانت ۲۰۰ مددجو خواهد بود.
دکتر صفری عنوان کرد:اهلیت‌سنجی و استحقاق‌سنجی در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است و وام بدون ضامن فرصتی برای استفاده درست از منابع مالی با اولویت نیازمند ترین افراد به شمار می‌رود.
وی ادامه داد:این برنامه به ویژه برای افرادی که حداقل ضامن برای بانک ندارند، تسهیل‌گری خواهد کرد.
قائم مقام بنیاد حیات عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۷۰ هزار اشتغال جدید در کشور ایجاد شد که سهم این استان ۸۷۰۰ شغل بوده است.
وی گفت: همچنین سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات جذب شده و ۱۰۰ هزار نفر در سال گذشته به خودکفایی رسیده‌اند.
در ادامه حمید رضا قریشی مدیرعامل صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد عنوان کرد:این صندوق با مصوبه هیئت وزیران تاسیس شد و بعد از آن مذاکرات با بانکها جهت عقد تفاهم نامه آغاز شد.
وی تصریح کرد:بر این اساس تفاهم نامه با بانک مهر ایران، سینا، سپه و رسالت عقد شد و بانک ملت، تجارت و صادرات هم در دستور کار است.
دکتر قریشی با بیان اینکه عقد تفام نامه با بانک ملی هم در مراحل پایانی است، تصریح کرد: پست بانک، بانک کشاورزی، سامان و بانک پارسیان هم در دستور کار است.
مدیرعامل صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد عنوان کرد:اولویت تضمین این صندوق برای زنان سرپرست خانواری است که هیچ ضامنی برای دریافت تسهیلات ندارند.
وی افزود:این اقدامات نشان‌دهنده همت کارکنان و جامعه هدف در راستای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانواده‌هاست.